hengstige merrie

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

massiemas

hengstige merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-05 18:54

ik heb net een nieuw paardje, een merrie, maar heb niet echt ervaring met merries. En al helemaal niet met hengstigheid!

En nu is ze dus hengstig, maar heb geen idee wat er dan wel en niet kan. Ze is nog maar 2,5 dus loopt elke dag gewoon lekker in de wei en staat snachts wel op stal.
Maar ik deed haar gister bij mn andere pony in, een ruin, en die zat ze de hele tijd als n hond achterna te lopen, en de hele tijd plassen enzo. Leek me niet echt fijn voor haar om dat n paar uur zo vol te houden. Dus ik heb haar er uitgehaald en in een andere wei gedaan, maar daar hebben eerst hengsten ingelopen, en nu zat ze de hele tijd aan stront van die paarden te ruiken, en dan weer plassen enz.
Dit hield ze sowieso 5 min vol, daarna ben ik weggegaan. Maar ik weet niet of het erg uitmaakt dat ze dat de hele tijd doet? kan dr ook moeilijk op stal laten staan. En hoelang blijven merries meestal hengstig en hoe vaak hebben ze dit? en wie heeft er nog meer ervaring met hengstige merries? of ze eigenwijzer zijn of iets?

kon dit onderwerp niet vinden op bokt, misschien wel omdat t erg stomme vragen zijn , maar dacht dan weet ik er meteen wat over, en weet ik wat ik allemaal kan verwachten van hengstige merries enzo

Sjoert

Re: hengstige merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 19:19

Hmm, eigenlijk is het gewoon puur natuurlijk gedrag.
Wat dat betreft kun je die merrie gewoon haar gang laten gaan. Ik hoor wel vaker dat wanneer merries op een nieuwe plek komen, ze bijna spontaan hengstig zijn.
De duur van de hengstigheid is gemiddeld 5 dagen (kan per paard nog wel eens variëren.

Laat haar maar lekker achter die ruin aanlopen. Dat wordt ze vanzelf wel een keer zat

/edit

ooh ja, domme vragen bestaan niet

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 19:23

IK zou haar idd lekekr bij je ruin laten staan, die van mij houdt het ook een paar uur vol en dan gaat ze toch echt weer gewoon lekker haar gang, of ze wordt even boos omdat die domme man niet snapte dat ze zin heeft

Maar dat maakt voor haar niets uit hoor, als ze het zat is stopt ze wel.

Of ze anders zijn tijdens de hengstigheid is bij elke merrie anders, die van mij is zalig te rijden tijdens de hengstigheid maar wordt in de omgang iets nukkiger, oortjes afentoe naar achteren en een beetje chaggo, maar verder niet kwaadaardig, beetje net als de menselijke hengstige vrouwtjes

loutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 20:24

mijn merrie is een echte knuffel tijdens haar periode...ze wil alleen maar hangen en aan je knagen en het liefst gaat ze helemaal op je zitten en dit is niet overdreven. Als je met je rug tegen haar flanken aan gaat, gaat ze zo op je hangen dat ze bijna omvalt

massiemas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-05 11:34

haha oke dan! dan hoop ik voor haar dat als ik dr bij mn andere pony indoet ze het een beetje snel opgeeft om achter m aan te lopen. Al is het wel erg grappig om te zien hij wil alleen maar gras eten en zij loopt m echt de hele tijd achter zn kont aan, totdat hij er genoeg van heeft en een keer dreigt door zn oren in de nek te leggen als ze maar niet gaan klieren, is mn pony ook nog wel goed in, die doet soms ook lekker mee door aan dr kont te gaan zitten snuffelen enzo
Het zou wel kunnen dat ze hengstig is doordat ze op n nieuwe plek staat nu, verder heb ik gelukkig nog geen negatieve dingen ontdekt nu ze hengstig is, hoop dat dat zo blijft !!

dank je iig voor de reacties