te dik paard!Wat te doen?

Moderators: SayaJones, Apple, Neonlight, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

DominiqueDG

te dik paard!Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-02 14:39

Layla is echt veelste dik,maar helaas mag ze niet meer werken i.v.m peesproblemen.Ze krijgt echt niet te veel te eten,dit is wat ze krijgt: s'ochtends en s'avonds 1/4 kilo bix.S'middags krijgt ze 1 handje kruidenmuesli,2 eetlepels lijnzaadolie en wortels.Ze krijgt s'ochtend en s'avonds kuilgras(maar echt niet te veel) en als ze op stal gaat krijgt ze ene beetje kuil om wat aan te knabbelen.Ze staat elke dag buiten van 9 uur s'ochtends en om 4/5 uur s'middags gaat ze op stal.Ik heb al veel dingen geprobeert,maar het lijkt wel alsof ze dik wordt van lucht.Toen we nog konden rijden (inmiddels 2 jaar geleden) was ze mooi slank en kreeg ze 1 kilo bix(s'ochtends en s'avonds),maar nu kan ze helaas niet meer (fanatiek) bereden worden.
Ik zou echt niet weten hoe ik haar nu slank zou kunnen houden.Elke keer als ik weer iets nieuws probeer(bv hooi geven i.p.v kuil) was ze weer eventjes slank,maar dat duurde niet lang,het had alleen de eerste week effect Verward

Ik ben elke keer weer aan het klooien om haar goed op gewicht te houden,maar het lukt dus echt niet.Layla is een welsh x arabier en ze is nu 22 jaar.Ik merk ook wel dat haar 'overgewicht' haar een beetje in de weg zit,omdat haar voorbenen niet te best zijn,is zo'n zwaar gewicht zeker niet ideaal!

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

liefs layla d
Laatst bijgewerkt door DominiqueDG op 17-03-02 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-02 14:46

Geen biks meer lijkt me, in het kuilgras zit al genoeg. Voor maagvulling kun je natgemaakte zemelen voeren, kun je ook makkelijk evt. dingen aan toe voegen nml. bij veel zemelen moeten ze extra kalk krijgen. In zemelen zit niets dat dikmaakt en vult lekker.

DominiqueDG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-02 15:02

Idd ik zat ook al aan zemelen te denken,wat zou ik haar dan kunnen geven,zodat ze wel genoeg kalk binnenkrijgt(ik d8 dat in zemelen meer fosfor zat dan kalk??Niet echt goed voor de botten)

Alvast bedankt.

liefs layla d

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie