Snack a Bal op vlas bodem?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Barbara88

Snack a Bal op vlas bodem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-05 13:13

De titel zegt het al, kan dit? Of eet je paard dan teveel vlas mee? Ervaringen ?

OemmiejO

Re: Snack a Bal op vlas bodem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 13:15

mijn paard staat op vlas en eet ook soms hooi van de grond (meestal in de ruif, maar als het valt.. ) en dat levert geen problemen op.. maar ik weet niet of dat met zo'n bal ook is..

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 17:23

Goede vraag, mijn paard staat ook op vlas en ik vroeg me precies hetzelfde af.
Volgens mij stond in de BIT van afgelopen maand dat je dregelijke speeltjes beter niet op zaagsel kunt gebruiken, dus dan zal dat voor vlas ook wel gelden. Maar ik ben ook benieuwd naar de ervaringen van andere bokkers.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 18:08

De paarden bij ons op stal staan ook op vlas.
Bijna allemaal krijgen ze hun hooi gewoon van de grond (op verzoek van eigenaren)

Als ik zie hoe voorzichtig zij de sprietjes hooi die nog overzijn tussen hun lippen door naar binnen werken zonder vlas binnen te krijgen, lijkt me dit ook wel goed te gaan met zo'n snack a Ball. Al heb ik geen idee hoe klein de snoepjes zijn die daar in zitten.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 20:29

Mijn paard voer ik zelfs op de grond omdat hij anders zijn voer op de grond mikt uit zijn bak en het daar pas op gaat eten...
Hij staat al 3 jaar op vlas, nooit problemen mee gehad.

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-05 21:47

ok nou sjoerd in zo'n snack a bal kun je zijn biks stoppen zodat ze langer over het eten doen. Maar ik dank ook dat het weinig kwaad kan. Miss wel een leuk ''speeltje'' voor de winter als ie niet meer op de wei kan