hoe maak ik in knotjes?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

wanneer doe jij je knotjes in en uit

in thuis, uit thuis
Geen stemmen
in thuis, uit op de wedstrijd
Geen stemmen
in op de wedstrijd, uit thuis
Geen stemmen
in op de wedstrijd, uit op de wedstrijd
Geen stemmen
ik doe geen knotjes in( wegens ras of springsport ofzo)
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 0

abeltje_xx

hoe maak ik in knotjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-05 12:11

ik heb geen flauw idee hoe ik moet invlechten en aangezien ik wedstrijdaspiratie heb is het toch wel handig dat te weten, liever geen tips met naald en draad want ze moeten er na de wedstrijd weer uit,

dus gewoon hoe maak je knotjes met een elastiekje??????

help
Laatst bijgewerkt door Sjoert op 29-09-05 09:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel aangepast

lucasjuh

Re: hoe maak ik in GODSNAAM knotjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 12:15

ik zal het eensp roberen uit te leggen:
je pakt een manenkammetje en pakt een pluk manen (veel als je grote knotjes wilt, weinig als je kleine knotjes wilt)
daar maak je een vlechtje van, maakt het aan het einde vast met een elastiekje.
volgende stap:
je vouwt het vlechtje naar binnen dubbel, doet er een elastiekje om en vouwt het vlechtje nog een keer dubbel en zet het met hetzelfde elastiekje vast. doe er voor de zekerheid nog een elastiekjeo m dat het stevig is1
succes!!!
weet niet of ik het duidelijk uitgelegd heb, ik doe het altijd zo en het werkt

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 12:58

haha i kweet hoe het moet, maar op de een of andere manier ben ik een kei in scheve knotjes maken.
ach.. is ook eenvak apart toch ?

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 13:50

ik vind je titel nou niet echt kunnen, had je niet beter in vredesnaam kunnen dan in godsnaam. Maar goed dat vind ik.
En weer ontopic vooral blijven oefenen, en het ene paard zijnmanen is makelijker te vlechten dan een ander. En anders kan je nog altijd een fjordemodeltje knippen.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 14:00

Er zijn hier al méér dan genoeg topics over geweest, even zoeken en gij zult vinden

abeltje_xx schreef:
liever geen tips met naald en draad want ze moeten er na de wedstrijd weer uit

Met naald en draad heb je er ook zo weer uit hoor, zal qua tijd niets schelen denk ik aangezien je er dan minder hebt

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 14:15

ik doe knotjes thuis in en afhankelijk hoeveel tijd ik heb tot de prijsuitreiking op wedstrijd uit of thuis uit. Ik vlecht zelf met naald en draad en als je dat een paar keer hebt gedaan is het sneller en handiger dan met elastiekjes vind ik zelf. Ze zijn er ook snel uit, gewoon even het goede draadje doorknippen. Waar je in elk geval op moet letten, wat ik zelden zie staan bij aanwijzingen is: let op dat je gelijke delen pakt (elastiekje om manenkammetje waar je de scheiding wilt) en trek de scheidingen recht, dus met je manenkammetje. Verder een kwestie van oefenen.

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-05 19:25

Esmeralda schreef:
ik vind je titel nou niet echt kunnen, had je niet beter in vredesnaam kunnen dan in godsnaam. Maar goed dat vind ik.
En weer ontopic vooral blijven oefenen, en het ene paard zijnmanen is makelijker te vlechten dan een ander. En anders kan je nog altijd een fjordemodeltje knippen.

ik wilde er niemand mee beladigen zo druk ik me gewoon uit dus het spijt me als het je stoort.

CarmN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 19:28

Ik knot ook gewoon met elastiek, en gaat nog niet echt super... Maar de knotten worden wel steeds beter (en het gaat steeds sneller). Binnenkort ga ik het met pekdraad proberen, dan zal ik wel iets langer nodig hebben

En verder, de uitleg staat hier-boven al. Ik denk dat dat wel duidelijk is. En geloof dat iedereen zo knot met elastiekjes

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-05 19:34

Urielle schreef:
ik doe knotjes thuis in en afhankelijk hoeveel tijd ik heb tot de prijsuitreiking op wedstrijd uit of thuis uit. Ik vlecht zelf met naald en draad en als je dat een paar keer hebt gedaan is het sneller en handiger dan met elastiekjes vind ik zelf. Ze zijn er ook snel uit, gewoon even het goede draadje doorknippen.

het paard waar ik (ooit) mee ge springen( eerst veel oefenen en kijken of het klikt) is het gewend met elastikejes nou is hij niet het "probleem"
maar binnekort komt een merrie terug van het land dan word ze voor de keurung gebracht en uiteindelijk moeten er wedstrijden op gereden worden( nemen we ruim de tijd voor we overhaasten niks geen zorgen) en zij is nog niks gewend dus als zij het gepriegel niks vind of ergens van schrikt en haar hoofd omhoog gooit zit ik staraks met schaar in m'n paard

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-05 19:36

oh en lucasjuh thanks voor de uileg ik ga er zeker mee oefenen en het is heel wat duidlijker dan in die boeken

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 21:27

Knotjes maak ik sowieso thuis. Mijnpony is een zenuwpees, dus als ik het in de trailer zou moeten doen zou ie helemaal gaan stressen. Knotjes maken is niet zo moeilijk hoor. Eerst de manen in gelijkmatige plukken verdelen, liefst 13 of 15(incl. voorpluk) Deze plukjes vlecht je in, met elastiekje vast. En dan het vlechtje 2x omslaan of oprollen, uiteinde doek meestal tegen hetbegin van het vlechtje, zodat dat niet gaat uitsteken. En dan eleastiekje daar om heen, of 2 voor de zekerheid. Hoop dat je hier wat aan hebt, maar denk dat je het beter aan iemand kan vragen, is makkelijker.

stampertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 09:00

knotjes maken volgen DE regels.

trek de manen op een handbreedte ong 10 cm.
draai een elastiekje om je manenkammetje tussen de 6e en het 7e tandje zo krijg je mooie gelijkmatige knotjes.
pak een plukje en zet de rest van de manen ff vast met een wasknijper (handig) vlecht de manen doe aan het uiteinde een elastiekje. vouw het vlechtje naar de binnenkant om zodat het uiteinde tegen de manenkam zit en vouw het daarna nog een keer dubbel een elastiekje erom en wholla je hebt een knotje. hoe vaker je het doet hoe mooier ze worden.

* voor de dressuur vind ik het persoonlijker mooier als ze met naald en draad gevlochten zijn *

Leoni_

Re: hoe maak ik in knotjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 10:33

Afbeelding
Knotjes met draad, zelf heb ik het geprobeerd maar kom helaas niet verder dan plaatje 3 hoe ik het dan verder moet doen..

Ik doe het gewoon thuis een dag voor de wedstrijd.
Ik pak een pluk manen, vlecht het goed strak in en doe er een elastiekje om heen, vervolgens vouw ik hem dubbel naar binnen en doen dit nog een keer en dan doe ik er een elastiekje in.

Sjoert

Re: hoe maak ik in knotjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 12:28

op www.anky.nl staat ook al aangegeven hoe je dat moet doen