Goed heb ondertussen al heel wat verschillende karakters meegemaakt met paarden maar mn jaarling kan ik echt niet peilen hoor.
Hij krijg het voor elkaar om met niets te doen al het bloed onder je nagels vandaan te halen.
Het is echt een engeltje hoor en ik ben helemaal weg van hem maar word nu toch echt niet goed van hem. Hij is zo braaf kleine kinderen poetsen hem zonder problemen.
Hij is altijd al wat aan de slome kant geweest. Sloom is misschien niet het goede woord. Hij doet alleen dingen waar hij het nut van inziet.
Meelopen aan een halster doet hij pas sinds kort. Voor die tijd deed hij het alleen als je richting zijn hooi liep. Dan ziet hij dus het nut er van in omdat je richting zijn eten ging, ging je de andere kant op dan deed hij het gewoon niet.
Hij ging een keer gewoon van uit het niets plok liggen in de bak. Kan natuurlijk maar ik scjhrok er wel van door de manier waarop. Ik gelijk kijken of er neits aan de hand was of zo. Hij wilde dus niet opstaan. Ik wilde hem nakijken dus wilde dat hij overeind kwam. Uiteindelijk hebben we zn kont van de grond weten te tillen maar meneer blijft vrolijk liggen. 10 minuten later staat hij dan op om te gaan eten bijvoorbeeld.
Goed nog geen wereldramp allemaal. Hij is heel gevoelig voor rotstraal en heeft een kleine afwijking aan zijn voor hoefjes. Ze zijn nu op een bepaalde manier bekapt en hij moet verplicht even elke dag lopen omdat hij dat uit zichzelf bijna niet doet.
Maar goed hoe krijg je zo'n grr aan het lopen. Met halster om en touwtje gaat het redelijk. Als hij het niet leuk meer vind gaat hij op de rem en is er zo goed als niet meer af te krijgen.
Dus ik denk gooi hem los met mijn 3-jarige da rent hij wel mee, nee hoor gaat precies op plekken staan waar ik niet ben. Dus dan hem alleen in de bak maar hij loopt dus gewoon niet.
Hij doet het alleen als hij zin heeft. Nou heb ik hem werkelijk al een keer in elkaar gemept met een zweep maar hij verzet geen stap!
Buiten wandelen doet hij wel braaf dus dat proberen we zo vaak mogelijk te doen maar nou had ik dus laatst al weer het probleem dat hij midden op de weg (auto's rijden daar 80) op de rem ging. En ja zie hem dan maar eens vand e weg af te rkijgen als hij enit reageert op een zweep en boos woord of een tik.
Het is dus verder echt een geweldig paard met een super karakter maar hij doet dus echt gewoon alleen dingen waar hij zin in heeft en anders vertikt hij het gewoon.
Ik heb dit dus echt nog nooit meegemaakt.
Iemand ideeen of tips misschien?