help mijn paard is nu heel erg druk

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Dionnee

help mijn paard is nu heel erg druk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-05 19:19

Hoi,
Ik heb net een nieuw paardje.ik kan haar nog niet rijden omdat haar vorige eigenaren het zadel bij een ander paard kunnen gebruiken die hun hebben.nu gooi ik haar wel elke keer los en lpngeer ik haar maar dat is niet genoeg nu voor haarwant ze wil echt hele graag rijden.en op haar vorige stal stond ze bij die eigenaren thuis dus kon ze ook lekekr op de wei lopen. nu heb ik wel nog een pony een C-tje van 1.34 en het is een welschje met een rond buikje en heeft dus een staartriem.ik kan die er evt. wel weer afhalen.Die ik nu nieuw heb is een E-pony van 1.52 NRPS dus wel een slanke pony.Maar zouden jullie dan denk je dat zadel kunnen gebruiken even voor 3 kwartier/uurtje erop te rijden?ik heb namelijk niet zoveel verstand van die zadels.donderdag kan ik pas een nieuw zadel gaan halen omdat mijn vader dan pas tijd heeft om met de trailer naar een ruitersportzaak te gaan. dus zou dat kunnen met dat zadel?

Sannert

Re: help mijn paard is nu heel erg druk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 19:27

ligt aan de bouw van het paard als het zadel niet past is het slecht voor het paard! je zou er een zadelmaker voor moeten laten komen om het op te vullen ofzo... maar ik zou het zadel niet gebruiken, of aan iemand die er verstand van heeft vragen of het wel kan...

Dionnee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-05 19:43

okee dankjewel voor de reactie ik zal wel even iemand vragen morgen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 21:11

Bij ons komen ze met een busje met zadels naar stal

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 22:51

Urielle schreef:

Sommige bij ons ook

Je kan ook gewoon even wachten, ze zal misschien niet eens zo graag willen rijden als gewoon haar benen willen strekken als ze gewend is lekker in het land te lopen.

Je kan haar wat intensiver longeren of los laten renne, stukken wandelen oid van alles om haar wat meer te laten doen.

Maar het weer begint nu ook frisser te worden, dus kan ook zijn dat ze gewoon de kou in haar kop krijgt.

Dionnee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-05 15:47

Urielle schreef:

ja bij ons kan dat ook, maar we moeten ook gelijk voor controle van de trailer(dat moet na 500 km) en daar mag je het ook gelijk proberen met rijden in een binnebak enzo..
ik ga vandaag haar longeren dus ik zal kijken ik hoop dat het helpt!