Stro eten???

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

MeSilvester

Stro eten???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-05 17:14

Hoi,
Ik vandaag weer de stal van mijn nieuwe aanwinst uitmesten,, weer vol gegooid met stro en plak hooi... zet ik haar trg op stal gaat ze de hele tijd stro staan eten,, ze laat dr hooi er voor staan!!!
Laatst kreeg ik dus al de opmerking van de staleigenaar dat ze weinig om keek naar haar hooi,, maar nu weet ik dus waar het aan ligt,, ze eet alleen maar stro... kan dit kwaad??? wat kan ik er tegen doen...? Zaagsel.... of maakt het niet uit?
GRoetjes Milou

_Micha_

Re: Stro eten???

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 18:22

hoii,, mijn paard at eerst ook stro, mijn paard kreeg er diaree van en haar stal maatje ook dus wij hebben er zaagsel ingelecht maar dat kan voor elk paard verschillen ( of ze er last van krijgen) groetjes micha

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 18:30

In goed stro kan meer voedingswaarde zitten dan slecht hooi. Paarden zijn slim in het kiezen van hun voer. Ik zou, ipv van het paard op zaagsel te zetten, eens vraagtekens zetten bij de kwaliteit van het hooi. Ruikt het wel fris, is het niet stoffig of muf? Te jong, te oud, niet van de eerste snede?

Mosea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 18:33

mijn vorige pony heeft er koliek van gehad!!
die at te veel stro
groetjes!!..

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 21:51

téveel stro is ook niet goed, daarom worden paarden met koliek op vlas of schaaflingen/houtkrollen gezet.

Maar alle paarden die ik zie staan in een stal mét stro, die eten ervan hoor..