Toen wij een kur op muziek maakten voor onze kerstshow hebben we eerst de proef verzonnen. Dan wisten we wat voor oefeningen we wilden en kan je bedenken of het een vrolijke proef is (dat alles elkaar snel opvolgt) of eentje met langzamere muziek.
Daarna moet je kijken wat voor passen je paard maakt en waar je in stap, draf of galop wil. Bij een stap stukje heb je natuurlijk ander soort muziek dan bij draf. (het gaat steeds sneller of meer instrumenten)
Vervolgens ga je dus muziek uitkiezen. Het is leuk om verschillende liedjes door elkaar te hebben, alleen is dat wel moeilijk, want het moet wel klinken en je moet ook precies op het juiste moment de overgang of het figuur ingaan. Als ik jou was zou ik zelf eens gaan proberen op muziek of het geschikt is voor de draf en hoe lang je ongeveer over een volte rijdt.
Voor de eerste keer zou ik gewoon 1 liedje nemen waar je op kan stappen, draven en galopperen om het wat makkelijker te houden.
Het is wel heel veel werk, maar als het eenmaal klaar is dan is het vaak hartstikke gaaf! In ieder geval wel leuk om te doen op die regenachtige dagen!
Veel succes en ben benieuwd wat er van wordt!
Groetjes van Sabine