Eigen kur op muziek maken??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

LadyRoS

Eigen kur op muziek maken??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-05 16:04

Ik hoop dat het onder het juiste forum staat..maarja

Ik heb even een vraagje aan de mensen die hun eigen kur op muziek kunnen maken..welk programma gebruiken jullie daarbij??
Niet dat ik al een kur op muziek voor mezelf nodig heb, maar het lijkt me wel heel gaaf om zelf te kunnen maken

Hoop dat jullie me kunnen helpen!!

_Dorien_

Re: Eigen kur op muziek maken??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 16:12

ben ook eens nieuwsgierig..toen ik vroeger met mijn vorig paard (die nu op pensioen is) een kur ineen stak helpte mij mijn nonkel daarmee omdat die dj is.... maar kwil het el een szlf kunnen ook

_Aise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 16:56

Toen wij een kur op muziek maakten voor onze kerstshow hebben we eerst de proef verzonnen. Dan wisten we wat voor oefeningen we wilden en kan je bedenken of het een vrolijke proef is (dat alles elkaar snel opvolgt) of eentje met langzamere muziek.
Daarna moet je kijken wat voor passen je paard maakt en waar je in stap, draf of galop wil. Bij een stap stukje heb je natuurlijk ander soort muziek dan bij draf. (het gaat steeds sneller of meer instrumenten)
Vervolgens ga je dus muziek uitkiezen. Het is leuk om verschillende liedjes door elkaar te hebben, alleen is dat wel moeilijk, want het moet wel klinken en je moet ook precies op het juiste moment de overgang of het figuur ingaan. Als ik jou was zou ik zelf eens gaan proberen op muziek of het geschikt is voor de draf en hoe lang je ongeveer over een volte rijdt.
Voor de eerste keer zou ik gewoon 1 liedje nemen waar je op kan stappen, draven en galopperen om het wat makkelijker te houden.
Het is wel heel veel werk, maar als het eenmaal klaar is dan is het vaak hartstikke gaaf! In ieder geval wel leuk om te doen op die regenachtige dagen!
Veel succes en ben benieuwd wat er van wordt!

Groetjes van Sabine

LadyRoS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-05 17:09

Bedankt voor je hulp!
Ik heb al een beetje lopen knutselen..alleen als ik meerdere soorten muziek wil gebruiken dan moet ik knippen en plakken...en met welk programma kan dat??

_Aise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 17:16

hahaha, ik deed het altijd (heeeeeel amateuristisch) met een cd en een cassettebandje. Dan stopte ik steeds de muziek en liet de volgende erachteraan lopen. Dat heb ik ook met die kur gedaan. De volgende kur gaat met een computerprogramma gebeuren. Wij hebben sinds kort Nero, maar je hebt vast heeeel veel varianten. Succes!

LadyRoS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-05 19:30

Oe..ik heb ook Nero op de pc..
Ik zal dat eens onder mn ogen voorbij laten gaan
En anders kan het inderdaad nog altij dmet cd en cassete

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 20:31

pinacle of adobe. Gewoon eerst de proef opnemen en muziek eronder gaan monteren.