ik ben misschien van plan om een veulen te kopen. ik ben zaterdag gaan kijken,het veulen is nu 2maand en moet dus nog een maandje bij de moeder blijven. het veulen staat bij volledig aan.nu vroeg ik mij af of er op die maand tijd nog veel kan veranderen aan haar hoofd(het veulen heeft nu een heel mooi fijn hoofdje),kan dit erg veel verzwaren of zo?ze heeft goede rechte benen,maar kan dit over een maand anders zijn?(dat er een voetje scheef staat of zo?)
ik zou namelijk niet graag mijn veulen over een maand ophalen en dan voor de teleurstelling staan dat ze erg "verlelijkt" is of zo.(bedoel vooral de grootte van haar hoofd,stand van de benen enz.)
ik ga volgend weekend nog een 2de keer kijken,wie heeft nog tips voor mij waar ik op moet letten?
volgens mij blijven alle jongen beesten veranderen naar mate ze ouder worden kijk maar naar een hond met een maand of 11 vind ik ze lelijk ze staan hoog op de poten en hebben geen figuur dat komt straks ook met een paard die word overbouwd het lichaam gaat veranderen.. het kan gebeuren dat er een voetje scheef kan gaan staan maar dat hoort niet dan moet daar een andere reden voor zijn want bij een normale groei komt zo iets niet voor. maar zoals het veulen nu is zal die weinig veranderen alleen alles word wat groter en krijgt meer vorm naar mate ze ouder worden maar toch kan je het nooit helemaal van te voren zeggen want het leven zit vol verrassingen..
Waar je op moet letten? Een veulen mag pas met minimaal 4 maanden van de moeder af. Laat die kleine dus nog maar lekker even staan!
Ben het helemaal met je eens. De veulens die ik kende gingen pas met 5 of 6 maanden van de moeder weg! Verder heb ik er niet zoveel verstand van of ze veel veranderen. Maar echt veel zou het niet zijn.
de jonge beesten veranderen ontzettend. ik was bij de geboorte van een veulen beetje koffievos maar lichter 2dagen ernaa hele lichte vos en na 3maanden hele donkere vos en hele dikke kont en groot hoofd dus veranderd heel veel aan.