Springen met thiedemanteugel??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

twinz

Springen met thiedemanteugel??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-05 12:23

Hoi, ik hoorde laatst van iemand dat degene altijd springt met een thiedeman teugel om, heeft iemand hier ervaring mee?

Steph__

Re: Springen met thiedemanteugel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 12:45

Ik ben tegen het gebruik van hulpteugels bij het springen, meestal omdat deze verkeerd gebruikt worden, en er veel ongelukken door kunnen ontstaan.
Als je een hulpteugel wil gebruiken, gebruik dan de martingaal dit is een volkomen veilige hulpteugel bij het springen, zorg dat ie wel goed zit en dat het paard er niet met een been ik kan hangen (dat het bij de buik te los zit)..

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 13:51

ik zou ook geen thiedeman gebruiken bij het springen. een paard kan zijn hoofd nooit omhoog brengen voor de hindernis. dat kan heel gevaarlijk zijn. hetzelfde als met een slof oid
eenmartingaal kan je wel gebruiken, omdat die los zit en het paard zijn hoofd nog wel omhoog kan bewegen.

Liex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 17:47

Ben het helemaal met gekke_koei eens. Ik ben ook sowieso tegen een thiedeman. Je kan hem wel goed gebruiken maar dan vind ik hem nog te.. tsja.. grof beetje.
Maarja..

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 17:58

nooit gebruiken bij springen paard kan inderdaad zijn hoofd niet omhoog brengen en krijgt dus geen ruimte om te springen
Heb 1 keer gezien dat iemand de teugel gebruikte bij het springen nou je wil niet weten hoe dat paard over de hindernis heen klauterde heel zielig en had zijn mond ook nog flink kapot

twinz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-05 18:15

Oke bedankt voor jullie reacties, ik had er namelijk ook al mijn twijfels over. Ik ga er dus in ieder geval niet 1 kopen.

Leoni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 20:19

Ik heb er zelf eens een paar keer mee gesprongen, natuurlijk niet zo hoog, maar ik had geen andere keus, de pony was ontzetten onrustig en moeilijk te houden met springen, een martingaal was in aantocht maar hierop wilde ik niet wachten.