Respectloos behandeld? Wat nu?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Arienette

Respectloos behandeld? Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-05 11:47

Nou dit wordt een lang verhaal en zou graag van jullie willen weten hoe jullie denken over wat er gebeurd is en mijn reactie, overdramatiseer ik of zou je hetzelfde doen?

even een situatieschets: ik rijd al 12 jaar op die manege en sinds 6 jaar is de manege van de huidige eigenaar, ik heb altijd goed contact met hem gehad. Heb voor hem een aantal jonge ponys ingereden en ken via hem mijn huidige paard. Ook werkte ik daar met ponykampen en hielp weleens vrijwillig als het even nodig was.. nou is hij wegens omstandigheden een half jaar weggeweest en is hij nou een paar maanden terug.. Mijn paard stond in een stalletje erg afgezonderd samen met nog een paard, lekker rustig en ik was erg tevreden. Nou werd ik van de week gebeld dat hij mn paard ergens anders wilde hebben, in de manegepaarden stal.. Nah kleinere stal, steeds leswissels voor de deur, ik vond het maar niks. Dat heb ik laten weten maar daar werd niks mee gedaan, het was verhuizen of alleen blijven staan want dat andere paard ging ook weg (naar een mooie stal).. Zijn redenen waren dat ie zo meer overzicht had omdat alles bij elkaar stond en het daar ietsje kouder was dan in de andere stallen, maargoed het is nog niet eens winter.. daarnaast ben ik ook niet blij met de manier waarop het gegaan is. Voordat er met mij overlegd was, was zijn naam al op een staldeur geplakt en men doet totaal geen moeite om iets te verzinnen.. Ik heb al voorgesteld om een kreupel paard die toch niet loopt naast die van mij te zetten, maar dat was geen optie. Ik heb een beetje het gevoel alsof er voor andere pensionklanten van alles wordt gedaan en mijn paardje een beetje het ondergeschoven kindje is en maar ergens wordt gedumpt.. Heb het gevoel alsof ie volledig over me heen loopt en ik voel me er totaal niet goed bij.

Wat zouden jullie doen? Ik heb echt geen zin om daar de hele winter te blijven staan, ik vind het zelf niet prettig en mijn paardje is daar ook veel onrustiger. Met hem praten is het logischte om te adviseren alleen staat hij daar totaal niet voor open. Hij heeft wel duidelijk gemaakt dat het manegebedrijf zijn belangrijkste inkomstenbron is en dat pension minder interessant is. Ik vind het heel erg moeilijk om daar weg te gaan, kom daar al zo lang en het is allemaal fijn en vertrouwd, maar ik vind niet dat ik dit kan accepteren.. Heeft iemand van jullie weleens zo'n beslissing moeten nemen?

Frantic

Re: Respectloos behandeld? Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 11:53

Vanuit zijn standpunt gezien is het idd prettiger om alles bijelkaar te hebben staan. Toezicht, mesten etc is handiger. Is de manegestal ook voor de rest van de pensionklanten? Of ben jij de enige?

Soms is een oplossing om het einde van de stal af te zetten met een lint o.i.d en daarachter staan dan de pensionpaarden, voor manegeklanten verboden gebied.

Als je het zo naar je zin hebt denk dan met de man mee en verzin een oplossing waar jullie allebei mee kunnen leven.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 11:58

Als jouw paard er in pension staat, hoort hij bij de andere pensionpaarden te staan en niet bij de manegepaarden. Je betaalt er ook stalgeld voor neem ik aan.

Als je weet dat je paard zich niet goed voelt daar - en ik kan me dat voorstellen want sommige paarden houden niet van die drukte - zou ik ook voet bij stuk houden in belang van je paard.

Mocht je er niet uit kunnen komen zou ik wel snel een andere stal regelen want het zit rond deze tijd snel overal vol.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 12:05

amondi schreef:
Vanuit zijn standpunt gezien is het idd prettiger om alles bijelkaar te hebben staan. Toezicht, mesten etc is handiger. Is de manegestal ook voor de rest van de pensionklanten? Of ben jij de enige?

Soms is een oplossing om het einde van de stal af te zetten met een lint o.i.d en daarachter staan dan de pensionpaarden, voor manegeklanten verboden gebied.

Als je het zo naar je zin hebt denk dan met de man mee en verzin een oplossing waar jullie allebei mee kunnen leven.

Daar ben ik het wel mee eens.
bij de manege waar ik wel eens van de hal gebruik maak staan de pensionpaarden achterin en dat gebied word afgezet met lint op drukke dagen.
ze hebben ook nog een aparte stal achter de manege en daar staan de prive stallen voor de paarden van de eigenaar.
Ik ben z'n beetje pleegkind daar dus als die van mij een nachtje komt logeren staat ze ook daar.

Ik zou gewoon met hem gaan praten rustig om de tafel zitten en eerst kijken of je er uit komt.

Arienette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-05 12:32

Ik snap zijn argumenten ook wel, ik vind het alleen jammer als ik daar de dupe van moet worden want ik vind het waar hij nou staat echt niet relaxt.

Nou er zijn twee gedeeltes voor pension, die twee stellen die erg afgezonderd liggen waar hij eerst stond en weg moest.. En dan is er nog een stukje waar 6 stallen zijn, daar komen niet zo veel mensen, stallen zijn wat groter enzovoort. De rest van de pensionklanten staan dan ook daar. Ook staan daar nog 2 manegepaarden die 1.85+ zijn en waarvoor een manegestal 'te klein' is. Maar die van mij is ook vrij fors en begrijp wel waarom die grote daar staan maar ik heb het gevoel dat ik er nou wel heel erg de dupe van wordt.