BTW ruitersport artikelen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Motje

BTW ruitersport artikelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-05 11:37

Hallo,

Ik ben voor school een ondernemersplan aan het maken voor een ruitersportwinkel. Nu weet ik dat op sommige producten 6% BTW zit, en op sommige 19%.

Mijn vraag is nu, op welke producten zit 6%, en op welke producten 19% BTW?

Op luxe artikelen zit 19%, maar wat valt in de ruitersport onder luxe artikelen?

Groetjes Monique

ikkemetwikke

Re: BTW ruitersport artikelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 11:44

alles 19% apotheekartikelen 6% (pin me er niet op vast!)

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 12:06

Okeej aangezien in bij de douane werk zal ik eens kijken wat ik voor je kan vinden Ik kan hier dus echt helemaal in detail gaan maar ik denk dat het dan te ingewikkeld wordt

Goederen met 6% BTW:
-voedingsmiddelen
-water
-agrarische goederen
-geneesmiddelen, hulpmiddelen enz.
-media, cultuur en vermaak
-gas en minerale olie voor de tuinbouw

Goederen met 0% BTW:
A.-die worden gebracht naar of die zich bevinden in een accijnsgoederenplaats, zoals die is bedoeld in de Wet op de accijns en die voor dat soort goederen als zodanig is aangewezen, en die voor de accijnsheffing niet zijn ingevoerd of uitgeslagen.

B.-Minerale oliën waarvoor een accijnstarief is vastgesteld en minerale oliën die daar op grond van artikel 28 van de accijnswet daaraan worden gelijkgesteld, die buiten een accijnsgoederenplaats zijn gebracht en die niet naar een andere voor minerale oliën aangewezen accijnsgoederenplaats worden gebracht, als:
het buiten de accijnsgoederenplaats brengen van de minerale oliën niet als uitslag is of wordt aangemerkt als gevolg van de Wet op de accijns;
voor het vervoer van de minerale oliën een geleidedocument is afgegeven als gevolg van de Wet op de accijns, zoals is bedoeld in de verordening (eeg) nr. 2719/92 van de Raad van de Europese gemeenschappen van 11 september 1992 (PbEG L 276); en
de minerale oliën niet worden vervoerd naar een ander EU-land en niet worden uitgevoerd of opgeslagen in een entrepot.

Het 19%-tarief is van toepassing op alle goederen en diensten die niet onder de andere tarieven vallen. Verwacht u dat uw goed of dienst niet onder het 19%-tarief valt, dan kan het dus gaan om:

Motje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-05 12:34

Oke bedankt! Nog meer?

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 12:38

Motje schreef:
Oke bedankt! Nog meer?

ja kan ook even op : www.douane.nl kijken !!
Daar staat echt alles tot in de puntjes beschreven over de BTW regeling

Steph__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 12:43

Succes knightloekie, mag ik vragen waarom je hiervoor een ondernemersplan maakt (gezien ik ook een soortgelijke opdracht heb), wat voor opdracht is dit van school ?

Motje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-05 12:58

Steph__ schreef:
Succes knightloekie, mag ik vragen waarom je hiervoor een ondernemersplan maakt (gezien ik ook een soortgelijke opdracht heb), wat voor opdracht is dit van school ?

Ik moet het ondernemersplan maken

Ik doe paardenhouderij, en moet om mijn niv. 3 af te sluiten o.a een ondernemersplan maken. ik heb hierbij gekozen voor een ruitersportzaak. Vraag me niet waarom niet voor een gewone stal. de opdracht is dus gewoon: maak een ondernemersplan

Motje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-05 11:34

knightloekie schreef:
ja kan ook even op : www.douane.nl kijken !!
Daar staat echt alles tot in de puntjes beschreven over de BTW regeling

Ik heb gekeken maar ik kom er niet veel wijs uit moet ik zeggen, of ik zie het gigantisch over het hoofd.

Zijn er nog meer bokkers met evt. een eigen ruitersport winkel????

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 13:34

Vrijwel alles is 19%, ook kleding e.d. Het enige wat op 6% staat zijn voedingssupplementen en wormenkuren e.d.
Voor de rest: gewoon de volle mep!

Motje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-05 15:39

Oke, dus de ruitersport is gewoon 1 en al luxe artikel hahaha.

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 15:52

Volgens mij ook inderdaad 19 % procent

Wilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 17:11

ik ga ook een ondernemingsplan maken voor een ruitersport winkel, maybe kun je me informatie geven over hoe je dit doet??
ik doe internationale groothandel... maybe kun je als je t af me t opsturen of iets?! Lijkt me leuk om het te lezen.....

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 17:13

Bij de Kamer van Koophandel hebben ze een hele hoop informatie voor starters, waaronder ook voorbeelden van ondernemingsplannen. Ik denk dat je daar wel veel aan kunt hebben. Je moet het dan alleen nog op de ruitersport toespitsen, maar dat zal niet zo'n probleem zijn.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 17:33

grappig, ik ga ook mijn ondernemersplanschrijven over een ruitersportzak.
bedenk wel even dat er heel erg weinig cijfers zijn over deze branche.

ik werk in een ruitersportzaak en hoor dus te weten wat 19% is en wat 6%.
ik doe een poging:
-wij hanteren alles wat een paard kan eten is 6%, dus snoepjes, suplemente, likstenen, wormenkuren, vitaminepasta's, sedeermiddelen.
-boeken

al het overige valt in princiepe onder 19% dus ook vliegenspray's, hoeven vet e.d.

als je nog meer dingen wil weten pb me gerust.

daarnaast lijkt het me wel leuk om voor degenen die een ondernemersplan moeten schrijven met elkaar pben, altijd makkelijk.

Motje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-05 09:37

Ik heb via de kamer van koophandel, zo'n uitdraai gemaakt. Dat is zon 48 pagina's ofzo. Als je dit allemaal stap voor stap invult, komt je ondernemersplan er vanzelf uitrollen. (ongeveer haha)

Mijn hele opzet heb ik al. Nu ben ik aangekomen bij de berekeningen v/d omzet en vaste en vlottende activia. Best moeilijk vooral als het fictief is. Je moet natuurlijk ook wel met realistische cijfers komen.

Groetjes Monique