ff een vraagje

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Soyatjuh

ff een vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-05 10:20

hey hye mensje
nou als je het zadel in vet waar neer kan je er dan weer op gaan zitten om te rijden ?
-xxx- isa

(sory als je het niej kan lezen )

loveSaros

Re: ff een vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 10:24

Hangt er vanaf hoe dik je er op smeert, ik la het meestal 1 dag liggen!

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 10:25

als je het vet goed uitwrijft kun je er meteen weer op gaan zitten. Maar ik vet het zadel liever na het rijden in, dan ga ik de volgende dag er weer op zitten

Soyatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-05 10:27

hahah ja keej dank je (sory als je het niej kan lezen )

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 11:02

voor een goed effect liever na het rijden en laat het goed intrekken en wrijf het dan uit. eigenlijk is het het beste om het na 24 uur pas weer te gebruiken dan werkt het ook echt.

tip: vet je zadel niet te vaak in, gebruik liever een goede zadelzeep de zadelzepen van tegenwoordig maken niet alleen schoon maar voeden het leer ook!.
en altijd voordat je vet of iets dergelijks gebruikt schoonmaken met zadelzeep!

aangeraden wordt om je tuig 1 a 2 keer per jaar in te vetten of te olien, voor normaal onderhoud gebruik je zadelzeep.

(zelf gebruik ik eigenlijk nooit vet of olie voor mijn zadel alleen zadelzeep en mijn zadel ziet er prima uit. mijn wedstrijd hoofstel maak ik ook alleen schoon met zadelzeep en laat het mooi glanzen met stubben hamanol, mijn trainingshoofdstel wordt minimaal 1 keer in de 2 weken schoongemaakt maar vet ik wat vaker in omdat deze al wat ouder is. )

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 11:21

Mestal doe ik de riemen en onderkant met een dressing en het zitvlak alleen met een doek, en 1 keer per jaar in de olie. Als je je zitvak niet insmeert kan je er gewoon meteen weet op.

En je kan tekens soory zeggen dat mensen het niet kunnen lezen , maar je kan ook proberen gewoon nederlands te schrijven
Keej : is geen woord, Niej is met een T