Ik zoek info over mijn paard. Kan ik de fokker bellen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

loutjuh

Ik zoek info over mijn paard. Kan ik de fokker bellen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-05 09:06

hallo,

Ik zou erg graag wat meer achtergrond informatie willen hebben over sam. En dan met name de begin jaren (geboorte enz.). De vorige eigenaar heeft niet veel info over sam, wel staat er in sam's paspoort de adress en telefoonnummer van de fokker. Vinden jullie dat ik deze gewoon op mag/kan bellen. Ik weet het zelf niet zo goed, maar ben wel erg nieuwshierig.
Laatst bijgewerkt door Sjoert op 26-09-05 11:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel duidelijker gemaakt.

Puera

Re: jullie mening

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 09:12

Joh, gewoon bellen. Vaak vinden een fokker het nog leuk ook om wat over zijn fokproduct te horen.
Ik heb het ook gedaan, ik mocht gerust een keer langskomen als ik wilde. Toevallig kwam ik een klein jaar terug ook nog erachter wie de moeder van mijn paard in zijn bezit had, dus daar heb ik ook nog contact mee gehad.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 09:15

Jahoor! Gewoon bellen! Ik heb de fokker van mijn merrie destijds een brief geschreven met mijn emailadres erin zodat ze zelf mocht bepalen of ze al dan niet contact met mij wilde. Na een poosje kreeg ik een zeer uitgebreide mail met info over mijn paard, harstikke leuk natuurlijk!

Via mijn merrie's papier heb ik ook eens contact opgenomen met haar vorige eigenaresse. Ik heb haar gewoon opgebeld en om info gevraagd, zij vond dit geen enkel probleem, sterker nog ze praatte honderd uit Gewoon doen dus

loutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-05 09:18

haha oke...ik denk dat ik dan ook ga bellen...allowel een brief schrijven ook een goed idee is, alleen duurt het wel langer voordat ik wat informatie heb

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 09:20

ik heb de fokkers van mijn paard ook gebeld.
Die mensen waren superenthousiast en vonden het onwijs leuk om te horen hoe het met m ging.
Gelijk daar uitgenodigd als ik eens in de buurt was en meteen foto's enzo van zn (inmiddels overleden) moeder gezien, zn volle zus stond er nog enz. Echt superleuk!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 09:59

ja hoor, fokkers vinden het meestal heel leuk! Toen ik mijn paard nog had, belde de fokker elk jaar om nog eens te horen hoe hij geklasseerd stond (ook voor de moeder)

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 09:59

Was op de merriekeuring dit jaar met mijn merrie en toen kwamen er 2 mensen op ons aflopen die vroegen of dit paard Utah was, ik zei ja, en toen bleek dat die man de fokker van mijn paard was, hij heeft haar moeder nog steeds en ook een halfzus. Ik ga zeker een keer langs. Hij had haar als veulen verkocht en zag haar nu na 4 jaar pas weer. Ik vertelde hem dat ik haar 2 jaar geleden in slechte conditie gekocht had. Hij was blij dat ze nu goed terecht was gekomen. En hij woont niet eens zo ver uit de buurt.

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 10:02

Gewoon doen hoor, heb ik ook gedaan!
Foto's gekregen van de ouders enzo, heel leuk!

loutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-05 11:10

haha nou blij te horen...soms weet je maar nooit hoe mensen reageren

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 11:19

Tuurlijk Heb ik ook gedaan !! Ben helemaal terug gegaan totdat ik bij de fokker terecht kwam! Hij wist meteen over wie ik het had Haha en ik heb hem beloofd om foto's op te sturen, hij vond het echt super leuk om te horen hoe het met Loekie/ Leroy ging

edit: ik hab ook foto's van hem gekregen toen hij een jaarling was

Shasadee

Re: Ik zoek info over mijn paard. Kan ik de fokker bellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 14:52

Heb zelf ook pas een nieuw paardje en heb de fokker ook een briefje gestuurd, ze belden meteen en bleek dat ze de moeder ook nog hadden. We mochten ook langs komen om de om te kijken waar hij geboren was en om foto's te maken van zijn moeder. Echt heel leuk, kreeg ook een foto van mijn nieuwe paardje als veulen. Dat is toch helemaal leuk.

Ook de fokker van mijn andere paard heb ik destijds een briefje gestuurd en die belden ook meteen. ook daar zijn we toen langs geweest voor informatie.

Dus gewoon doen hoor.
Succes.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 16:21

Ik heb ook de fokker gebeld. Ze vonden het errug leuk, en hadden de moeder, twee volle zussen en een halfzus nog op stal staan. Dus ik ben een aantal keer al wezen kijken. Helaas is de hengst al overleden. Was nl een eigen hengst. Wel foto's van m gehad, en van me paardje als veulen. Errug leuk!! Zou gewoon bellen. Deze mensen hebben bv geen internet. Dus als ik een brief had gestuurd mnet een emailadres erin, had ik lang kunnen wachten.
Nog een ander halfbroertje van me paard gevonden. We gaan over een tijdje samen die kant op, met de paarden! Kan ik foto's maken van Need met z'n mams. Hopen dat ze t nog lang volhoudt, want die is al 26!

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 16:40

Vaak vinden ze het enorm leuk als je belt! Dus zou het gewoon doen. Mocht je een brief sturen: kijk dan eerst even in telefoongids.nl of het adres nog klopt.... Anders zit je smachtend op antwoord te wachten en komt er niets.

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 17:08

Ik had een brief gestuurd met foto's van Patty. Haar fokker belde mij toen op en was hartstikke enthousiast, dus gewoon doen.

loutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-05 19:38

ik heb inmiddels toch een brief getikt, en het adress klopt nog gelukkig, ik doe hem morgen op de bus dus hoop op een reactie. Ik mijn adress en telefoon nummer en e-mail achter gelaten dus ze hebben keus zat. Ik ben benieuwd en laat het jullie wel weten

Deerne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 08:41

Spannend hoor hou ons op de hoogte!

Suc6

Groetjes Bianca

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 09:51

Nee heb je, ja kan je krijgen Doen dus!

loutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-05 14:31

ik kwam gistere thuis van school....en ik keek op de kast, lag daar een envelop met de hand geschreven. en er stond bij de afzender de naam van de fokker van sam. Ik heb dus destijds toch besloten een brief te schrijven met een foto enz. erbij. En ik heb dus een reactie terug. Het is echt een super vriendelijke brief, helaas hebben ze geen foto's meer van sam, en ook niet veel info omdat ze als veulen is verkocht naar een familie waar ze moddervet stond te worden daarna weer verkocht toen weer verkocht en toen is ze bij haar eind station MIJ aangekomen Ik heb wel een foto van haar vader gekregen (ixion) en een foto van haar moeder komt misschien nog mijn kant op als die dochter nog een goede foto heeft. Verder staat er nog wat info over hastragreta (haar moeder) en ixion in, en nog wat kleine details.

Ik ben helemaal happy en ik ga proberen wat contact te houden, wie weet waar ik nog achter kom.

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 14:36

Jee heeft wel eventje geduurd het antwoord maar dan heb je ook wat. Leuk hoor dat je nu contact hebt met de fokker.

loutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-05 14:42

ja klopt, daarom was het zo extra extra verassend omdat ik me er al een beetje bij neer gelegd had, allowel ik ook wel begrijp dat hun niet alla minuut tijd hebben maar goed...ik ben er nog steeds helemaal happy mee. Sam lijkt trouwens erg veel op haar vaders qua uiterlijk, ookal is ixion een hengst

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 14:50

Ik kocht mijn paard toen ze al 17 was. De fokker woonde gelukkig nog op het oude adres, hij vond het geweldig dat ik belde! Hij had haar als jong paard verkocht dus wist niets meer over haar latere leven. Ze heeft het goed gedaan in de sport en haar veulens ook, de fokker stuurde me foto's van haar moeder en zus, die heeft hij allebei nog. Ik vond het wel heel leuk en zou het ook leuk vinden als mensen met paarden die bij mij geboren zijn contact houden.

Marliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 15:52

Ik ben ook aan het denken om dit te doen, maar denk dat de fokker of verhuisd of overleden is, het is een heel klein plaatje en kon niemand vinden met precies dezelfde voorletters, wel 1 persoon met andere voorletters, zou familie kunnen zijn. Ik ben dus nog aan het nadenken over hoe en wat.