hoe duur mag een twintig jarige zijn?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

AmberKornet

hoe duur mag een twintig jarige zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-05 07:35

Hallo Allemaal,
Ik ben van plan om de pony waar ik alles op heb geleerd terug te kopen van de manege waar hij nu staat.
Hij is minimaal 20, D pony, ruin, haflo-arabiertje. Er zitten papieren bij.
Nu is mijn vraag, wat mag die manege ongeveer vragen voor zo'n dier?
En als ik er zadel en hoofdstel bij wil, hoe duur wordt het dan?
Alvast bedankt voor het beantwoorden van deze vraag,
groetjes Amber

Ineke2

Re: hoe duur mag een twintig jarige zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 07:38

Maximaal 500 euro incl. zadel en hoofdstel. Mits de pony in goede gezondheid verkeerd en verder geen stalgebreken heeft o.i.d.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 07:39

Ik ben het met Ineke2 eens. 500 incl. en geen cent meer.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 07:39

nou 20 jaar en altijd manege werk gedaan,dan kan dat nooit veel zijn!

wil hij er veel voor hebben?

mischien kan je hem voor een symbolisch bedrag overnemen?

lundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 07:44

Een goed tehuis lijkt mij eerlijk tegen over een 20 jarige manege pony!
Het ligt er natuurlijk wel aan,wil de manege deze pony verkopen,loopt deze pony nog dagelijks mee in de les,of heb jij een oogje op deze pony?
Staat de pony niet te koop maar wil je de pony van de manege overkopen omdat dit jullie lievelingspony is,dan lijkt mij een bedrag van 500 euro netjes!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 07:46

Sorry, maar weet je zeker dat je 20+-er zult kopen, ik begrijp de emotionele waarde van zo'n pony, maar wat nu als hij gebreken gaat vertonen en je kunt er niet meer op rijden. Dat zal ook veel verdriet geven bij je.

Kort door de bocht gezegd denk ik dat een manege in zo'n geval altijd teveel vraagt; zij weten dat jij erg gehecht bent aan de pony, zij weten dat hij het grootste werkbare leven heeft gehad, de kans dat hij binnenkort niet meer volledig mee kan draaien in de manege les is erg groot, maar hij houdt dan wel een stal bezet en moet wel verzorgd en gevoerd worden. Dus voor de manege zelf is hij niet meer rendabel.
De manege hoopt misschien wel dat de nieuwe eigenaar de pony bij hun in pension zet, want dat is immers zijn vertrouwde plek. En dan levert de pony toch nog weer wat op.

Ik denk dat je voor dezelfde centen ook een leuke 2 of 3 jarige pony kunt kopen.

Ik bedoel dit niet vervelend, ik ben nogal realistisch geworden in dit soort dingen. Ik weet ook duvels goed dat je met een jong dier ook heel veel pech kunt hebben, alleen het risico met een ouder dier is natuurlijk veel groter.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 07:47

PS als er papieren bij zitten, dan weet je toch de exacte leeftijd???

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 07:51

ze gaan er veel voor vragen idd.. ik heb ook een groot bedrag betaal voor willem(toen 15) want er zaten papieren bij en ze wist dat ik hem graag wilde(had hem al 1,5 jaar geleased)

enne als jij die 20 jarige pony wil kopen.. lekker doen. ik heb bewust willem 'gered' van de manege.. ik kon dat dotje echt niet meer zien met al die butsende mensen.. maar we lopen nu wel L1 en hij ziet er super uit, mankeert nooit wat.

en wat moet je met een 2 of 3 jarigepony?? iedereen koopt tegenwoordig maar van die jonge beesten.. maar wat schiet je daar mee op... geef zo'n beesie die zijn hele leven lang loopt ook eens eenkans...

een jong paard mankeert tegenwoorig ook een heleboel.. omdat iedereen te snel wilt en je zo'n beest niet heel houd...

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 08:49

Slachtprijs... Qua handelswaarde is zo'n dier niets meer waard, ook al betekend hij/zij dan emotioneel heel veel voor je.
Daarom ook dat wijlen Memuska's baasje niets meer voor haar wou...