Sorry, maar weet je zeker dat je 20+-er zult kopen, ik begrijp de emotionele waarde van zo'n pony, maar wat nu als hij gebreken gaat vertonen en je kunt er niet meer op rijden. Dat zal ook veel verdriet geven bij je.
Kort door de bocht gezegd denk ik dat een manege in zo'n geval altijd teveel vraagt; zij weten dat jij erg gehecht bent aan de pony, zij weten dat hij het grootste werkbare leven heeft gehad, de kans dat hij binnenkort niet meer volledig mee kan draaien in de manege les is erg groot, maar hij houdt dan wel een stal bezet en moet wel verzorgd en gevoerd worden. Dus voor de manege zelf is hij niet meer rendabel.
De manege hoopt misschien wel dat de nieuwe eigenaar de pony bij hun in pension zet, want dat is immers zijn vertrouwde plek. En dan levert de pony toch nog weer wat op.
Ik denk dat je voor dezelfde centen ook een leuke 2 of 3 jarige pony kunt kopen.
Ik bedoel dit niet vervelend, ik ben nogal realistisch geworden in dit soort dingen. Ik weet ook duvels goed dat je met een jong dier ook heel veel pech kunt hebben, alleen het risico met een ouder dier is natuurlijk veel groter.