wintec dressuurzadels

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

memo

wintec dressuurzadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-05 19:34

Hallo,
Ik had graag eens wat ervaringen en meningen gehoord over de dressuurzadels van wintec (meer bepaald versie Isabelle Werth), wel de versies in kunststof.
Vinden jullie dat die zadels minder in kwaliteit zijn qua zit? Verslijten die echt veel sneller dan een lederen? etc?

Cemlys

Re: wintec dressuurzadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 07:33

ik heb een wintec pro dress gekocht vorig najaar, ik heb er een eind veel mee gereden maar door school nu iets minder, maar hij ziet er nog altijd super uit. Leuk zadel om mee te rijden. en makkelijk in onderhoud. Ik heb er eentje met cair, vind ik wel goed.

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 07:58

ik heb ook een pro dressuur... super zadel. lekker licht(beste zadel waar mijn paard goed onderliep) en makkelijk te onderhouden. deze kan je ens een keer wat ruwer neerleggen

maar ik zit juist lekker op deze zadels(ik heb die met dat equisuede) maar we hebben ook de leatherlook gehad en die zat net zo fijn. maar bij die met die suede blijf ik er ingeplakt...

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 08:04

Ik heb de wintec isabelle werth, en hij zit echt HEERLIJK! Heel stevig en fijn materiaal. Ik vind alleen dat die suede stukken wat snel kaal worden..

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 09:41

Ik ben ook heel tevreden over de wintecs met equisuede. Die wintec 500 vind ik 10 niks. Het is alleen heel jammer dat er geen wintec op mijn paard past.
Anders had ik de wintec isabella wehrt gekocht. Rij nu met een kentaur vind ik ook erg fijn.

memo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-05 10:43

Dank u voor jullie reacties.
Ik reed vroeger af en toe met zo'n zadel en vond het ook zalig, het is alsof je 'in' je paard zit ipv erop. Nu overweeg ik om zelf een te kopen en mijn huidige kieffer te verkopen, maar sommige mensen verklaren mij gek dat ik mijn lederen zou verkopen om een kunsstof te kopen, omdat dit binnen de kortste keren versleten zou zijn...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 10:46

Het slijt niet heel snel hoor, je komt regelmatig wintecs tegen die al heel wat jaartjes meegaan.
Koop vooral een zadel wat jij fijn vindt!
Verder zijn ze ook een stukje goedkoper volgens mij.

TINC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 10:51

Tja het is maar hoe je dat verslijten ziet natuurlijk.. Kijk een leren merkzadel gaat misschien wel 30 jaar mee ofzo en dat zou ik ook niet van een wintec verwachten.. Maar op de manege waar mn paard staat hebben ze ook wintec500 voor de pony's. Die zadeltjes liggen er nu al 6 jaar op en zijn nog in een redelijk goede staat. En zadels op een manege worden natuurlijk dagelijks vele uren gebruikt en die kids gaan er nie altijd even netjes mee om. Dus het is maar wat je er van verwacht, maar een jaar of 15/20 verwacht ik toch zeker dat die van mij (2000vzh) mee gaat.

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 10:59

Ik ben als 2e zadel ook van plan de wintec isabella werth pro te kopen. Ik was laatst in het Drunens ruiterhuis, en die raadde mij de cair versie toch af. Het schijnt volgens hun niet zo te werken als wintec zegt, waardoor hun vaak hebben meegemaakt dat de cair eruit moest en gewoon weer een normale vulling erin.