Zijn er ook mensen die hun paard op een manege hebben.......

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

cartouche21

Zijn er ook mensen die hun paard op een manege hebben.......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-05 14:30

Zijn er ook mensen die hun paard op een manege hebben en hun paard ook in de lessen gebruikt word? en ook eigen spullen??

Want ik vraag me af hoe dat op andere maneges gaat als er bijvoorbeeld materiaal stuk gaat, wie vergoed dat.

Bij mij op de manege zijn er veel paarden die niet van de manege zelf zijn, maar wel gebruikt worden in lessen, alleen zijn er geen duidelijke afspraken voor als iemand op jou paard in de les rijd en er gaat iets stuk...bv aan hoofdstel, zadel, dekens enz.

Zijn de kosten dan voor de manege? omdat die jou paard gebruiken?
Voor de persoon die de les rijd, of voor de eigenaar van het paard...

Anoniem

Re: Zijn er ook mensen die hun paard op een manege hebben...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 14:59

ik 2 paarden op een manege staan eerst reed er 1 mee bij veel mensen als lespaard met ook mijn spullen. je moet goed afspreken over dingen zoals je eigen spullen die stuk gaan in een les dat je niet rijd. vrij normaal dat het vergoed word het is ook normaal dat je de helft stalgeld moet betalen als je eigen paard gebruikt word voor in een les. hoe mooi het ook klinkt ik zou niet (meer) mijn eigen paard als lespaard laten gebruiken zogoed is het niet voor paarden sommigen paarden kunnen er tegen en sommigen niet.

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 16:35

goeie vraag.
Bij ons op de manege staat er 1 paard die ook in bepaalde lessen gebruikt word, niet alle. Spullen van het paard zelf gaan erop.
Nou is het zo dat de eigenaar eigenlijk altijd zelf op- en afzadelt, dus zou er iets beschadigen of kapot gaan, zou hij het waarschijnlijk zelf doen.
Ben best benieuwd hoe je zoiets zou regelen.

cartouche21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-05 17:57

best lastig, maar de manege waar ik rij is niet zo'n standaard manege, vrij klein, allemaal eigen gefokte paarden, en er word rustig mee omgegaan.
De meeste paarden zijn van anderen en worden ook allemaal in de les gebruikt. Voor veel mensen die een baan enzo hebben is dit namenlijk een ideale oplossing zodat ze een eigen paard hebben en toch niet de verplichting hebben om elke dag te rijden/ voeren/ uitmesten enz. maar goed nu heb ik met een paar anderen erover gehad hoe dat nou eigenlijk moet als anderen iets stuk maken.
ik denk toch dat de kosten dan voor de manegeeigenaar moeten zijn, want hij gebruikt onze paarden, zonder die paarden zou de manege niet kunnen bestaan, hij heeft er maar 3 van zichzelf

Liex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 17:55

Ik ken een meisje die ook haar pony op de manege had staan. Zij had gewoon een eigen kluisje met haar eigen spullen ( die ze dan ook op slot deed) en haar pony had een ander zadel en hoofdstel die in de lessen gebruikt werden. Dit gaf nooit problemen

lilykashmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 17:58

Dit gebeurd bij ons heel soms. De mensen die dan op dat paard rijden zijn meestal bevriend met de eigenaresse en zijn ver gevorderd. Anderen komen er niet op. De spullen zijn wel voor je eigen kosten als je het kapot maakt!