staart dikker maken....

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_Dorien_

staart dikker maken....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-05 12:16

onlangs hebben we een nieuw paardje gekocht en ik denk dat de vorige eigenaar die staart eens heeft uitgedunt. Maar het is echt niet mooi uitgedund! Vanboven is hij nog redelijk mooi vol maar naar mate je naar onder komt begin hij zo dunner te worden. Ik heb hem al gelijk geknipt maar toch is hij zo raar dun onderaan...
Weet er iemand tips om een mooie volle staart te bekomen? Of is het gewoon een kwestie van tijd?

snoopy19

Re: staart dikker maken....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 12:21

ik denk nietd at de vorige eigenaar hem heeft uitegdund, wantd at gebeurd normaal niet bij een staart, omdat bijna iedereen gek is op een super volle staart! Ik denk eerder dat de vorige eigenaar er vaak in heeft geborsteld of ge kamd!! dat is zo slecht want dan knappen alle haren af. Je kan hem beter uitpluizen haartje voor haartje met hele veel anti klit, dan houd je hem mooi, en haal je er zo min mogelijk haren uit. Mijn paard hefet net zo'n staart als wat jou paardje heeft, ik heb haar nog maar 4 weken, ik zit nooit te borstelen/kammen in de staart van een paard, doodzonde! Lekker weer aan laten groeien, en elke keer wel het knippen onderaan bijhouden, daar groeien de haren die van bovenuit groeien vanzelf weer bij aan, en dan heb je hem weer mooi!

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 12:24

Helaas is laten goeien de beste oplossing. Er betaan wel extensions voor paarden mara da's best prijzig

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 12:43

Regelmatig wassen met een zachte shampoo en inspuiten met antiklit, daarna uitspluizen met je vingers en verder niet te veel aan borstelen.
Dunne staart kan ook komen door gebrek aan voedingsstoffen.
Ik denk niet dat de staart is uitgedund, maar bij sommige paarden krijg je de staart maar moeilijk vol.

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 13:40

Het kan inderdaad zo zijn dat de vorige eigenaren te veel gekamd hebben, maar hij kan ook gewoon dun haar hebben, net als sommige mensen heel dun haar hebben en anderen een volle bos. Heeft hij wel dikke manen of zijn dat ook van die sprietjes?

Liex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 18:02

Wat heel goed helpt:

Staart elke dag met een harde borstel voorzichtig uitkammen, 1x per week inspuiten met Equi Shine.

Na een tijdje heb je een mooie volle staart

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 21:29

ik zou er gewoon vanaf blijven alleen van onder netjes op lengte houden. Maar zeker geen borstels gebruiken want zo trek je altijd wat haar er mee uit hoe voorzichtig je ook bent.

nobelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 22:49

Hallo allemaal !
Ik heb een tip, die bij mijn paardje alleszins helpt
=> je verdunt wasverzachter en en spuit dat in het paardje zijn/haar staart, even laten opdrogen en klaar is keesje om de staart uit te borstelen
groetjes,
tine

snoopy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 22:37

als de staart alleen onderaan dun is, dus uitloopt in een punt, ga er dan maar vanuit dat de vorige eigenaar te veel door de haren heen heeft geborsteld. En dan trek je alles eruit... Als hij van nature dunne staart heeft, is het bovenaan ook dun.

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 22:47

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 08:17

Helaas maar knippen is wel de oplossing om hem dikker te maken.
Mijn haflinger had een hele dunne staart en die heb ik tot op haar hak afgeknipt, en toen iedere keer de puntjes bijgeknipt tot dat de staart weer op de normale lengte was. En nu heeft ze een hele mooie volle staart.

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 10:40

zo weinig mogelijk uitborstelen en als je het dan doet met heel veel anti-klit...
en vanonder beginnen uitborstelen en zo naar boven...

de mijne heeft ook een dunne staart en het verbeterd wel...

nobelle: wasverzachter ? had ik nog nooit gehoord... kan het dan geen kwaad ? en blijft het gelijk welke wasverzachter ?

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 10:43

De beste methode: zoveel mogelijk vanaf blijven!!
Heel af en toe wassen, anti-klit en haar voor haar uitpluizen.

nobelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 13:44

nee, het maakt niet uit welke wasverzachter je gebruikt, alleen op de staart zelf spuiten + goed verdunnen!
xxx tine

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 15:38

vandaag zei iemand mij om dan biotine te voeren, dan kan je verwkrijgen in een poedertje, en dat moet over het voer,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 17:22

Ik doe altijd voor een wedstrijd veel anti-klit erin, dan pluis ik m uit met me handen en een haarborstel die ik ook gebruik (niet dezelfde.. ) Tussendoor doe ik er niks aan, behalve af en toe weer recht afknippen onderaan.

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 18:10

Sydney2005 schreef:
Ik doe altijd voor een wedstrijd veel anti-klit erin, dan pluis ik m uit met me handen en een haarborstel die ik ook gebruik (niet dezelfde.. ) Tussendoor doe ik er niks aan, behalve af en toe weer recht afknippen onderaan.

Precies dit doe ik ook, en de staart van m'n paard was eerst helemaal afgebeten. Toen hebben we dr een tidjje exstantions in gehad, maar die zijn er alweer meer dan een jaar uit. Nu begint z'n staart echt goed van boven te groeien

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 20:12

Zo weinig mogelijk eraan zitten..
af en toe met anti klit erin en niet elke dag uitborstelen