Wat moet ik doen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Annekexxx

Wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-05 11:03

Anderhalf jaar geleden is mijn lieverd (merrie) Beauty gestorven,
op de heel erg mooie leeftijd van 32 (!!) jaar...
We hebben nu bijna twee jaar ook een nieuw paardje: Lya...
(zonder papieren, we kennen de achtergrond niet echt goed)

Mijn pa en ik rijden beiden op haar: ik dressuur en wandelingen, mijn pa wandelingen.

Lya is onze perfecte maat, niet te groot of te klein.
Ze is heel mooi (vinden we zelf), en (belangrijk!) heel EERLIJK.
Ze is lief op stal, tijdens het verzorgen, op de weide, bij het opzadelen,...
Ze zal nooit bokken of steigeren, of kloppen naar andere paarden.

Enkele van haar minder goede kantjes:
- ze gaat niet echt vlot op de trailer (ze is niet stout, maar blijft soms gewoon staan. Met longe lukt dit wel.) - ook al doen we dit wekelijks.
- ze valt op wandeling ERG moeilijk in te houden. Vermoedelijk (wel 80% kans toe) heeft ze vroeger in de koers gereden, en daarna wat dressuur.
Eenmaal in galop (en dus in haar bloed!), kan IK ze niet meer inhouden.
In de piste lukt het wel, maar ohwee buiten, dan moet ik mijn gebroken trensje vervangen door een pelham (met kinketting), en dan valt ze nog NIET in te houden. Crossen dat ze dan doet!! Gelukkig heeft ze een erg gemakkelijk (zalig zittend) galop'je'.
- ze schrikt heel erg snel en wil op wandeling soms plots ergens ABSOLUUT NIET voorbij.

Mijn vader zou haar graag verkopen... omdat het voor ons geen supergeschikt paard is...
Ze kan al wat van dressuur (wijken, galopwissels, ...), maar vooral het aan de teugel rijden valt er erg moeilijk uit te krijgen!
Het feit dat ze vaak bijna niet in te houden is BUITEN, doet ons twijfelen.

Groots dilemma dus: want het is ozo onze lieveling... ze is zoooo lief...
en wie weet komt ze (zonder papieren) niet bij een handelaar terecht die haar doorstuurt voor de slacht .
Dat kan ik absoluut niet over mijn hart krijgen.

Lusitana

Re: Wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 11:09

Gewoon bedenken hoe belangrijk het is dat je ook met haar kunt buitenrijden (op wandeling gaan). Als dat eigenlijk belanggrijker is dan dressuurrijden, zou ik haar verkopen en naar een paard zoeken waar vooral geschikt is voor op wandeling, want dressuur kun je met elk paard wel rijden.
Ik stuur je ook een pb.