hoe ziet jullie "zadelkamer" eruit?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

missnynke

hoe ziet jullie "zadelkamer" eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-05 10:20

ik wil mijn paardenspullen-hoekje gaan veranderen, en zit diep na te denken hoe dat eruit moet gaan zien!

Dus mijn vraag aan jullie:"hoe ziet jullie paardenspullenhoekje eruit? wat is handig en wat niet?

Urielle

Re: hoe ziet jullie "zadelkamer" eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 10:40

Ik heb een stellingkast met een plank medicijnen, een plank verzorgingsspullen incl. de poetskist en een plank rommel (notitieboekje+pen, schaar, losse sperriem, dat soort spul).
Dan staat er een zadelbokje voor het zadel (dat wel afgesloten ligt, maar dus puur voor bij het zadelen). Twee hoofdstelhangers met de hoofdstellen aan+ de longe, een haak met halsters, een haak met touwen. Wat ik nog mis en mee ga nemen is een droogrek voor de schabrakken en bandages. De longeerzwepen staan los in een hoek.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 10:43

Wij hebben gewoon een grote kast. (geen ijzeren, metalen, gewoon hout..... is tegen de wand van de schuur aan gebouwd.
Als je die open doet heb je 2 zadelsteunen, daarboven nog 1. Aan de zijkant hangen de hoofdstellen, aan de andere zijkant zijn er planken voor de caps en allemaal rotzooi. En er zijn nog een heleboel haakjes waar teugels, singels, bitten etc etc etc aan hangt.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 10:55

Ik heb 2 kledingkasten naast elkaar staan. In de ene kast hangen 2 zadels, de hoofdstellen hangen aan de binnenkant van de deur.

In de andere kast heb ik voor 2 paarden dekens liggen, daar liggen ook de caps, de zweepjes hangen aan de binnenkant van de deur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 11:01

Ik heb een slaapkamer ingericht als tuig/zadelkamer
Afbeelding

Afbeelding

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 11:03

ik heb een kastje met daarin al mn kleine spullen. zoals poetspullen, cap, medicijnen, bandages noem maar op. daarnaast hangt een plank met spijkers erop, waar al mn hoofdstellen en halsters ed. aanhangen. dan heb ik tussen mn kast en plank nog 2 zadelsteunen hangen. maar er moet er nog 1 bij. er liggen ook nog wat dingen(zoals een zweetdeken) bovenop mn kast. aan de andere kant van mn kast staat mn bezem ed. en dan bij de deur mn voerton.

vip zn spullen staan naast zn stal in een kunstof kist(eigenlijk voro tuinkussens) en zn zadel hangt in de zadelkamer.

@ illindra; dat ziet er echt super netjes uit zeg!!!

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 11:18

Wij hebben een zeecontainer die het achterste gedeelte( 3 kwart van de containet vol staat met hooi)
voor in gebruiken we van 2 paarden alle spullen te plaatsen

rechts om de hoek hebben we het voer staan en het licht, stroom en schokdraadstroom
links hebben we 2 zadelsteunen boven elkaar en de hoofdstellen hangen onder het zadel
daarnaast hebben we een oude houten kast( zelf in elkaar getimmerd en zonder deur) daar hebben we de dekens in opgestapeld bovenin op een plank de transportbeschermers
en boven op de kast voorraad voer
naast deze kast staat een stlling met verzorgingsmiddeltjes (shampoo, hoefvet, vliegenmiddel ed.) met daaronder een rekje voor bandages en peesbechermers
haaks op deze stelling staat er nog een stelling met de poets spullen toevoegingen voor het voer de caps ed. en dan hebben we een zadel bokje in het midden staan voor zadeldekjes de zwepen hebben we is een pvc buis die recht op tegen de stelling aan staan ( zit vast) en de halsters ( voor netjes en stalhalsters ) hangen aan een punt van de stelling.
en dan is er ook nog een bokje waar we de dekens voor buiten over heen hebben hangen (omdat ze bijna dagelijks gebruikt worden makkelijk te pakken)

Ik hoop dat het zo een beetje een idee geeft van hoe wij het hebben de ruimte is eigenlijk veelste klein omdat er zoveel hooi is maar we kunnen ons redden.

stampertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 11:22

ik heb een hok gemaakt van 1,5 bij 3meter het was eerst een kennel maar nu dus mijn 'zadelkamer'.
bij de deur hangt rechts een kapstok voor mijn hoofdstellen longeerlijn halster martingaal ect.
dan hangen er drie zadelsteunen voor mijn zadels. dan krijg je een dekenrek met dekens.
dan staat er in de hoek een klerenkast met daarin 5 planken 1e plank poetsspullen
2e plank beenbescherming
3e plank medicijnen en verzorgingsproducten
4e plank zweet uitrijdekens
en de laatste plank transportbescherming
en dna heb ik aan de rechterkant een waslijn gespannen voor mn sjabrakken