Daaleman zadel....

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

freaky

Daaleman zadel....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-05 09:54

Wie kan mij wat meer vertellen over de Daaleman zadels. Ik ben nog steeds op zoek naar een goed passend zadel en nou heb ik mij laten vertellen dat Daaleman de enige is die het echt op maat maakt.

Ik ken niemand met zo'n zadel en wil graag weten hoe de zit is en de kniewrongen enz...

Alvast bedankt!

missnynke

Re: Daaleman zadel....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 09:57

er zijn veel meer zadelmakers die het zadel op maat maken, van rijs, hubertus volgens mij ook, ed.
Elk model heeft weer een andere zit, andere kniewrongen, het is maar net wat jij fijn vind...

freaky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-05 10:06

Dat weet ik, maar als het goed is passen die zadelmakers een betsaand model aan aan jouw paard en is Daaleman de enige die het hele zadel aanpast. (legt een mal op je paard zijn rug)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 10:23

Ik heb er onlangs 1 op maat laten maken. Hij komt idd bij je langs of jij met paard bij hem in Empe. Vervolgens legt hij er kale bomen op. Dan wordt er gekeken wat voor een kussens er onder moeten en uiteraard ook welk type zadel je wilt hebben. Hij heeft een aantal verschillende wrongen.
Bij sjaak is het het eerste zadel wat passend is . Zadel zit super en voor mijn eigen zit was het ook een goede zet .

Het zadel GPSIII
Afbeelding

Brede boom
Afbeelding

Extra hoge kussens
Afbeelding

mijn wrongen (lichte streep is een haar van mij )
Afbeelding

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 10:34

ik denk dat de keuze van een zadel echt heel persoonlijk is.
Ik rijd niet graag met een Daaleman.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 10:38

Keuze van een zadel is zeker zeer persoonlijk . Het is sowieso goed om veel zadels geprobeerd te hebben en je goed voor te laten lichten

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 10:43

Ik heb ook een Daaleman gehad. Met keilkussens, normale boom en breed uitlopende kniewrongen (dus niet zoals de foto hierboven in een punt, maar die van mij waren een beetje vierkant zeg maar) Ook had die van mij een gelzitting.
Erg fijn zadel hoor!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 10:54

Ik heb ook een Daaleman en vind het een erg fijn zadel.
Had ook Hulsebos dressuur en een Hulsebos springzadel maar die heb ik weg gedaan, de kwaliteit van het leer en stikwerk is echt minder.
Daaleman bevalt echt veel beter, ook kwa vakkennis, service en vriendelijkheid.

droebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 13:10

Daaleman komt aankomende donderdag een zadel aanmeten bij mijn paard. ik heb dus nog geen ervaring met hun, maar van wat ik om me heen hoor zijn het echt vakmensen. hun zijn inderdaad de enige die een zadel echt helemaal vanaf de boom af passen en maken. vandaar dat dit me ook aansprak.