Ik heb nu een half jaar niet gesprongen op een paar mini hindernisjes na(ivm. blessure) . Nu ben ik wezen kijken bij oefenspringen en krijg ik toch wel weer de kriebels. Dus ik heb besloten om weer springles te gaan nemen:).. Maaaar ik vind het toch wel erg spannend, aangezien toen ik dit paard net had er 2 keer echt flinkt afgeknald ben met springen. En mijn vorige paard klapte in een parcours helemaal dicht en niks anders deed dan wegrennen en weigeren (denk door een slechte ervaring), en daardoor heb ik ook de grond regelmatig van dichtbij heb gezien. Ik heb in ieder geval al een BP aangeschaft dan ben ik al minder bang om te vallen. En als ik minder bang ben om te vallen, ben ik zekerder. Ben ik zeker van mezelf dan springt hij meestal wel. Ga ik al zitten miepen van ow misschien weigerd hij wel dan doet hij dat ook, met als gevolg dat heel het vertrouwen aan beide kanten weg is, en van springen weinig meer komt
Zijn er meer mensen die hier last van hebben of gehad hebben? zo ja wat doen / deden jullie eraan.
Want ik wil het echt weer, en mijn paard kan het ook heel goed en vind het ook heel erg leuk.