Dunne staart, wat te doen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

amsolusa

Dunne staart, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-05 22:09

Hallo allemaal.
ik heb een probleem.
ik heb een hele lieve, mooie ( vind ik zelf ) pony , maar ze heeft een hele dunne staart.
heeft er iemand tips?

alvast bedankt

groetjes, robin

8nnemiek

Re: Dunne staart, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 22:15

Zoveel mogelijk eraf blijven! Af en toe eens goed wassen, en met anti-klit inspuiten, maar heel weinig borstelen.
En sommige paarden hebben nu eenmaal minder staart dan andere, en dan kan je er verder ook niet veel meer aan doen.
Ik heb wel eens van hair extentions gehoord voor paarden, maar das echt voor de extreme gevallen

amsolusa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-05 22:22

Haay,, bedankt voor de informatie.... ik kom echt nooit aan zn staart.. soms doe ik voor de wedstrijd ff snel een keer anti-klit erin,, maar dan nog niet eens uitkammen ofzo. over die hair extansions praten we wel verder over 30 jaar, als ze kaal word

groetjes

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 22:42

Ik ken ook een pony met een hele dunne staart. Zij heeft HEEL LELIJK de helft eraf geknipt en het laten aangroeien. Dat zal niet mijn aanpak zijn maar telkens een stukje van zijn staart eraf waardoor de onderkant dikker kan worden!

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 23:07

een stukje meer dan normaal van de onderkant af, hoe korter die is hoe voller die lijkt.
En met cowboy magic wassen, geweldig spul! Wordt het echt voller van .

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 23:20

Let even op of je pony der staart niet gewoon kaal schuurt! Waardoor er dus haren uitvallen en er dus allemaal korte stukjes boven in zitten!

Mijn bijrijdpaard schuurt zijn staart namelijk kaal, als wij er zo nu en dan niet anti jeuk spul in zijn staartwortel inwrijven en bij hem groeit het nu langzaam aan

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 23:29

Stukje van de onderkant afknippen, dat de dode punten eraf zijn, dan groeit het sneller en lijkt het voller .

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 23:40

Kasmir schreef:
Ik ken ook een pony met een hele dunne staart. Zij heeft HEEL LELIJK de helft eraf geknipt en het laten aangroeien. Dat zal niet mijn aanpak zijn maar telkens een stukje van zijn staart eraf waardoor de onderkant dikker kan worden!

Mijn ruin heeft ook zo´n rattenstaartje .
Ik heb vorig jaar ook een flink stuk van de onderkant afgekipt, in de hoop dat het wat voller terug zou komen (bovenaan is zijn staart nl. een stuk dikker).
Helaas pindakaas, het heeft helemaal niks geholpen ; z´n staart is en blijft dun .

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 11:05

Mijn haflinger heeft ook niet zo'n dikke staart helaas,

gewoon weinig eraan zitten en af en toe antiklit erin