Paradiso schreef:Ik vroeg me af wat jullie van dit schema vonden en wat jullie zouden veranderen. Ik denk er bv. over na om eens granen bij te voeren (beter voor spieropbouw?)
Ik voer Power Plus Mix en Kentucky Lite-E van Havens (heb het 2 om 1 gemengd). Zijn allebei granenmengelingen met een vitaminebrokje, met écht alles erin voor het bewegingsstelsel. Sinds ik het voer zie ik verbeterde spieropbouw, ze is losser in het lijf, strakker in d'r vel en droger op haar benen, ben er echt super over te spreken! Ze krijgt 's ochtends 1kg en 's avonds afhankelijk van wat ze gedaan heeft of een kwart+halfje basisbrok of weer een kg. Verder staat ze nu nog de hele dag op 't land. Ze is altijd eerder schraal dan dik geweest, maar nu haalt ze zo veel energie uit dit voer dat je ziet dat ze wat voller wordt.
Muesli's ben ik nooit zo weg van, vind ze er zo snel een beetje 'vadsig' van worden. Hangt het er natuurlijk ook weer vanaf wat voor muesli, maar over het algemeen vind ik 'hoe minder plakkerig, hoe beter' en dan kom je al snel weer uit bij de 'droge' graanmengelingen.
Citaat:
Verder de vraag: wat is meer eiwitrijk - hooi of kuil?
Kuil bevat 9 v/d 10 keer meer eiwit dan hooi. Ik zou als ik jou was oppassen met kuil voeren, aangezien je aangeeft dat hij al last van stalbenen heeft. Daarnaast zou je dan van kuil minder kunnen voeren, terwijl het juist fijn is als 'ie 'onbeperkt' zou kunnen knabbelen.