Stalling in Leiden en omgeving

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Adrija

Stalling in Leiden en omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-05 13:47

Ter orientatie ben ik op zoek naar info over pensionstallen in Leiden en omgeving. Ik zou graag het volgende willen weten:

1. Waar is het en hoe is de bereikbaarheid vanuit Leiden?

2. Wat zijn de mogelijkheden tot buitenrijden (voor zover überhaupt mogelijk hier in de buurt..)?

2. Hoe groot is het en welke faciliteiten zijn er (mogelijkheden tot weidegang, vind ik nl. erg belangrijk)?

3. Wat vind je van sfeer?

4. Wat kost het (uiteraard evt. per pb) en is er een wachtlijst?

Alvast bedankt!

(ik hoop dat ik dit op de goede plaats heb neergezet. Ik weet trouwens dat er eerder topics over geweest zijn, maar ja..de zoekfunctie hè)

samantha5

Re: Stalling in Leiden en omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 14:02

ik sta in alphen a/d rijn, denk dat, dat te ver is?

zo niet moet je maar even pb-en

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-05 14:04

Ja, is tever weg (heb nl op dit moment geen auto en wil die liever ook niet aanschaffen als het haalbaar is). Maar bedankt voor je reactie.

millie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 14:08

Wij staan in Valkenburg. Voor ons is dat lekker dichtbij.
Als je meer wilt weten moet je maar even pm en

ancksunamun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 17:02

Ik sta op de ripse ruiters in rijpwetering (http://www.deripseruiters.nl/). IK woon zelf in Leiden en vind het goed te doen, ga er met de bus heen en de bus stopt daar voor de deur. Er zijn 2 grote binnenbakken, 1 kleine en 1 grote buitenbak. Verder zijn er nog overdekte poets en spuitplaatsen. Ze gaan minstens 1 keer per week met een vrachtwagen naar de duinen/strand en daar kun je je voor opgeven dat je ook mee kunt. Het grote voordeel van de stal is dat het midden in de weilanden ligt en de paarden worden elke dag op het land gezet. De kosten voor een paard zijn 250 euro per maand, en dat is inclusief voer, mesten, losgooien, zadelkast en gebruik accomodatie. Ik sta er nu een paar maanden en ben erg tevreden!

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-05 19:00

*schopje

Ook de adressen bij een boer zijn van harte welkom. Ik heb weinig eisen en vind vooral een redelijke buitenbak en mogelijkeid tot weidegang van belang.
Nogmaals alvast bedankt!

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 08:47

waar je ook gaat gaat niet naar de boer op de vlietweg , vroeger heette hij piet maar hij heb zich opgehangen(!?) en zijn zoon runt het nu, maar de kinderen zijn daar echt vals gemeen, ik heb daar 2 jaar ong. gestaan met mijn eerste verzorg pony en regelmatig werd ik geslagen, geschopt, mijn pony bang gemaakt, geintimideerd, raakten mijn sleutels ''wonderbaarlijk'' zoek en kwamen ze ook weer ''zomaar'' opdagen, eens lieten ze mijn banden leeglopen met de smoes dat ze, toen die kids erlangs liepen zomaar ontploften, ik hoorde toevallig geen knal ( jaja)

hoe dan ook die kids zijn daar nog steeds en ze gaan ook heel slecht om met die dieren alsof het normaal is een iemand leerde haarpony( ze is nu 17-18 ofzo en 80-90 kilo en rijdt op een C-D-pony) aan te teugel door stro touwtjes aan het bit en hem dan zo vast te binden
dus ik waarschuw je daar alvast voor
er is verderop echter ook een boer waar ik wel goede dingen over hoor al ben ik nooit geweest
het is uiteindelijk jouw keus

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 08:58

ik sta in Valkenburg
's zomers weidegang, maximaal 5uur per dag, in de groep of alleen.
verder longeerbak, losgooibak, rijbak 20x40.
rijbak is gedraineerd en voorzien van tapijtsnippers -> bijna altijd te rijden.
stallen zijn redelijk, enige wat nu vrij is zijn stallen voor een paard van max 1.60, het plafond is daar namelijk niet zo hoog.
de sfeer is best goed, wel af en toe mensen die onderling problemen met elkaar hebben, maar over het algemeen goed te doen.
vanaf leiden zuid/west fiets ik 15 minuten en bus vanaf leiden cs stopt voor de deur.
stalling is 210 per maand (als ik het goed zeg)
uitrijmogelijkheden: men rijdt vanaf ons via fietspaden en bermen naar valkenburgse meer en strand. je moet dan wel een aardig braaf paard hebben.

voor meer info -> PB maar

Ninaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 09:16

Ik sta in Noordwijkerhout bij een boer. Er staan zo'n 50 a 60 paarden, binnen en buitenbak, losgooibakken en weidegang van eind april tot wanneer het land het toelaat meestal eind november.
Het is alleen niet echt makkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer, dus weet niet of dit de juiste stal is voor jou.
Maar als je meer wilt weten, PB maar.

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-05 17:01

Bedankt voor de tips. Noukie, ik ga je even pb-en.
Noordwijkerhout is een beetje te ver weg (fiets).

Ik denk dat ik eens in Valkenburg ga rondkijken (werk nl. in Noordwijk, dus op de terugweg naar huis goed te bereiken).

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 12:27

heey jah dat moet je zeker doen!! bij ons op stal is het wel erg gezelig alles wort nu op geknapt zo als nieuwe bak rand, nieuwe kantiene( voor in de winter gezelig te gaan eten met zijn allen) nieuwe stallen heben we. alwheater bak of hoe je het ook schrijft.. 104 per maand wel zelf je hooi en stroo kopen maar komt een boer brengen. en verder weidegang is der ook. los gooi padocks ik zou zegen kom een x langs om te kijke!!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 12:31

ingeborg schreef:
Ter orientatie ben ik op zoek naar info over pensionstallen in Leiden en omgeving. Ik zou graag het volgende willen weten:

1. Waar is het en hoe is de bereikbaarheid vanuit Leiden?

2. Wat zijn de mogelijkheden tot buitenrijden (voor zover überhaupt mogelijk hier in de buurt..)?

2. Hoe groot is het en welke faciliteiten zijn er (mogelijkheden tot weidegang, vind ik nl. erg belangrijk)?

3. Wat vind je van sfeer?

4. Wat kost het (uiteraard evt. per pb) en is er een wachtlijst?

Alvast bedankt!

(ik hoop dat ik dit op de goede plaats heb neergezet. Ik weet trouwens dat er eerder topics over geweest zijn, maar ja..de zoekfunctie hè)

kijk gewoon even op de site van de FNRS daar haal je veel adressen uit

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 12:37

Mijn paard staat op de kleyhoeve in Wassenaar. Net over de grens bij Leiden achter de Stevenshof. Dus goed aan te fietsen denk ik. Er stoppen ook wel bussen enigszins in de buurt (15 en 43 geloof ik)

Als je een verkeersmak paard hebt en de tijd kan je lekker buitenrijden (naar meyendel en het strand of even een rondje valkenburgs meer)

In de zomer (mei tot oktober) is er mogelijkheid tot 24/7 weidegang en in de winter staan ze overdag ook op het land. Dit is voor zover ik weet de enige stal in de omgeving waar dit mogelijk is.

De sfeer is erg gemoedelijk, echt boerderijsfeertje. Allerlei soorten ruiters en geen geroddel enzo.

Als je paard in de zomer 24/7 buiten staat betaal je 200 euro per maand en in de winter 240 euro. Inclusief biks, stro en kuil. Uitmesten moet je zelf doen maar je paard binnen en buitenzetten wordt gedaan.

De buitenbak is gedraineerd vorig jaar en eigenlijk altijd wel te rijden, af en toe een plasje hier en daar. Verder zijn er twee longeerbakken.

Ehm er is alleen geen plaats op het moment, maar er is voor zover ik weet ook niet echt een wachtlijst maar zeker weten doe ik dat niet.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 12:46

Hoi,
Stompwijk ligt tussen Leiden en Zoetermeer. Daar is nog kleine stal met enkele vrije boxen. Goede bak (all weather dubbel drainage met licht) en dito longeerbak. ZOlang het weer het toestaat weidegang. in de winter paar uur buiten in bakken en pad. PB maar voor telefoonnummer. Buitenrijden gaat wel, ca 2.5 uur voor rondje vlietlanden en ca 1.5 uur voor rondje westerpark ook Noord AA goed bereikbaar. Paard moet wel verkeersmak zijn

Missmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 15:42

Hey ingeborg,

Hebben het er wel eens over gehad maar ik sta dus bij petra op de nieuwendijhoeve in oud ade. Super stal!! Nieuwe stallen vollop in aanbouw! hele goede binnen en buitenabak met een superbodem, binnen en buitenspuitplaats (oa warm water) In de zomer is er de mogelijkheid tot 24/7 weidegang of gewoon lekker alleen overdag wat je wilt... Fijne stal met fijne mensen en niet van die roddeldozen... kijk op de site of kom gewoon een keertje langs! zal petra ook leuk vinden! ik ben er elke dag dus als je wilt pb je maar...

(er zijn nog veel meer dingen in aantocht zoals meer weide, stapmolen, nieuwe paddock, meer stallen etc......)

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-05 16:27

Flurk schreef:

kijk gewoon even op de site van de FNRS daar haal je veel adressen uit

Ja klopt maar die adressen ken ik onderhand wel , ben juist opzoek naar de meer kleinschalige bedrijven. Mijn eisen zijn niet groot (weidegang en een redelijke buitenbak), vandaar deze oproep.

Sanne (toch? je reed vroeger op zaterdag, nog in Leiderdorp?) en Marielle bedankt ik ga binnenkort een rondje rijden langs die adressen. Ben ook even op de site van Petra geweest, het ziet er leuk uit, alleen wel aan de verkeerde kant van de stad (voor mij dan) en richting Valkenburg kun je beter buitenrijden.

Stompwijk is ook leuk maar een beetje tever weg.

Maar goed eerst ook maar eens kijken of het überhaupt haalbaar is, een paard.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 16:32

Ik sta zelf in Katwijk. Vlak bij het strand, alleen geen weidegang. In Katwijk zijn er nog wat meer stallingsmogelijkheden. Valkenburg is inderdaad ook een goede optie .

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 16:43

@ingeborg. Klopt, ik ben Sanne en ik reed vroeger (lang, lang geleden) idd op zaterdag.

"Mijn" stal zit aan de rijksstraatweg 169(paralel aan de snelweg)

Veel succes met de zoektocht naar een leuke stal en het juiste paard!!

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 18:02

Ik heb je een pb gestuurd

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 18:07

Beetje afhankelijk van waar je woont in Leiden, is de stal in Stompwijk ca 20min met de fiets. De stalling ligt vrij dicht langs de provinciale weg en niet aan de kant van Leidschendam

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-05 18:13

pantarhei schreef:
Beetje afhankelijk van waar je woont in Leiden, is de stal in Stompwijk ca 20min met de fiets. De stalling ligt vrij dicht langs de provinciale weg en niet aan de kant van Leidschendam

Is het in de buurt van de Meer en Geerweg?

Het punt is dat ik in Noordwijk werk en het dus handiger is als de stal bij Leiden en enigszins richting Noordwijk ligt.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 20:03

Het is nog voor de Meer en Geerweg vanuit Leiden.