rijlaarsen aanschaffen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

mattiboy

rijlaarsen aanschaffen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-05 12:58

hallo bokkers
zit sinds begin maart op paardrijles en rij dan 1 keer in de week een uur. heb nu rijschoenen met chaps maar wil binnenkort gaan kijken voor rijlaarsen. nou is dat best een dure investering en daar heb je dan ook weer verschillende soorten in zoals rubberen en leren laarsen. mijn vraag is nu hebben jullie tips voor me en wat zijn jullie ervaringen ermee.

Sempre

Re: rijlaarsen aanschaffen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 12:59

ik zou gewoon de goedkope maar eerst nemen. Heb ik ook gedaan
Voor €20 heb ik rijlaarzen NIEUW gekocht en ik heb er toch twee jaar plezier van gehad. Daarna kan je wel kijken voor duurdere.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 13:32

Gewoon maar beginnen met rubberen laarzen. Stel je koopt leren laarzen van enkele honderden euros en je verlies onverhoopt je intresse in paardrijden, zou zonde zijn.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 13:38

Ik zou voor rubberen gaan met voering (zit wat lekkerder en warmer, vind ik) aangezien je maar 1 uur in de week rijdt.
Maar waarom wil je rijlaarzen, chaps voldoen toch ook!

mattiboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-05 13:49

@Qimm: dat ik door wil gaan met paardrijden dat weet ik zeker hoor, heb het heel erg naar mn zin op de manege en op dit moment rij ik dan 1 keer in de week maar wil in de toekomst dan naar 2 keer in de week gaan.

@lizz: klopt, is ook niks mis met chaps, alleen aangezien ik zeker weet dat ik verder wil met paardrijden wil ik er ook in investeren snap je rijlaarsen gaan denk ik ook iets langer mee als chaps en heb zelf zoiets je hebt met laarsen beetje contakt met je paard toch?

mattiboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-05 14:27

beter i.pv. beetje

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 14:54

hoe oud ben je? Als je voeten nog niet uitgegroeid zijn zou ik eerst kijken voor rubber laarzen. Ik vind het contact met chaps beter maar je krijgt makkelijker bewegende benen ermee.
Maar als je chaps nog voldoen vind ik persoonlijk rijlaarzen een zinloze uitgave als je er fijn mee rijdt en geen onderlinge wedstrijden gaat rijden met de manegepaarden.
Voor dat geld zou ik liever een lesje extra boeken persoonlijk

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 14:58

Idd ook rekening houden met groeiende voeten

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 15:00

hmm als ik jou was zounik lekker met chaps blijven rijden. ik vond rubberen laarzen altijd belemmerend in bewegingen, met chaps voel je je paard beter aan. leren laarzen zijn optimaal voor een goede been houding! maar dan zou ik wachten tot je voeten uitgegroeid zijn en een 2e hands paar aanschaffen. wat voor maat heb je? misschien weet ik wel een paar

mattiboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-05 16:15

ben 24 jaar dus ik hoop dat mn voeten nu inmiddels al zijn uitgegroeid hoor, heb maatje 46 maar als ik het goed begrijp dan heb je met chaps beter contakt met je paard en met leren laarzen een betere beenhouding.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 23:16

Dan zou ik zeker te weten mijn chaps houden als ik jou was! Rubberen laarzen is toch veel stugger en dan zou ik gewoon gaan sparen voor leren laarzen!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 00:16

zou idd je chaps voorlopig iig nog even aanhouden , weet niet of je met de cap vd manege rijd of die van je zelf maar anders is dat misschien een idee om je geld aan uit te geven ..

heb je wel al een nieuwe goed gekeurde cap dan zou ik het geplande bedrag opzij leggen en sparen voor de betere kwaliteit lederen laarzen , je hebt nu ook eenmaal niet echt een gangbare maat (46 is toch wel erg groot..)

Dressuurenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 09:27

ik zou gewoon met je chaps blijven rijden. En als je toch per see rijlaarzen wil doe dan gewoon rubberen. Ik vind het onzin om voor 1 of 2 uur in de week leren rijlaarzen te kopen. Voordat je deze lekker ingelopen hebt ben je zo een jaar verder doordat je er niet zo veel mij rijd. Daarbij vind ik het niet heel goed merkbaar dat ik leren laarzen heb voor mijn beenligging. Het is toch wat je je zelf meot aanwennen een goede en stille ligging te hebben.

Dus nee, ik zou zeggen blijf lekker bij je chaps want dan heb je het beste contact met je paard en kijk later als je fanatiek in de wedstrijd sport rijd misschien een keer naar leren laarzen. En anders gewoon lekker rubbren hoor.

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 09:51

Zit zelf ook te twijfelen tussen leren laarzen of leren chaps
Denk dat ik toch maar voor de chaps ga