nieuwe leren rijlaarzen, welke?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Soph12

nieuwe leren rijlaarzen, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-05 08:54

Ik had petrie laarzen, die 230 (of 220?) euro kostten. Deze laarzen gingen echt snel al verslijten, de zool was er binnen 4 maanden al af. Die dus laten vervangen. Daarna kwamen er slijtplekken, de naatjes gingen beetje loslaten en nu zitten er zelfs gaten in! 2 jaar later nu, zijn ze dus helemaal kapot, terwijl ik er niet de hele dag op gelopen heb, ik heb er nooit mee uitgemest en dat soort ddingen. Ik heb ze ook brij regelmatig schoongemaakt en onderhouden. Nu vraag ik me af of dat aan de petries ligt of dat elke laars dat heeft.

mijn vraag: welke zouden jullie willen hebben als je nieuwe leren rijlaarzen zou moeten kopen?

Overigens: ze mogen wel wat kosten, maar niet al te duur dus als jullie prijs willen vermelden

Somebody_

Re: nieuwe leren rijlaarzen, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 08:58

hoi
ik heb nu een paar nieuwe petries waar ik nog steeds zeer over te spreken ben, de problemen die jij noemt, heb ik niet gehad met mn oude laarzen, nu(4 jaar na aanschaf) kan ik ze nog steeds aan, zie zien er niet meer perfect uit, maar er zitten geen gaten in etc, wel begint de balijn er nu doorheen te komen, maar das niet zo raar, na 4 jaar.
tja welk ander merk: misschhien cavallo, die heeft mijn moeder ook.

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 09:03

Ik vind de mountain horse echt perfect. Niet het lange inlopen en wel het makkelijke aan en uitdoen.
Ik heb de sportive rider. Die mag je ook met wedstrijden dragen. Het is wat anders dan de petries of cavallo, maar je ziet ze steeds vaker.

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-05 09:07

missmiekie schreef:
hoi
ik heb nu een paar nieuwe petries waar ik nog steeds zeer over te spreken ben, de problemen die jij noemt, heb ik niet gehad met mn oude laarzen, nu(4 jaar na aanschaf) kan ik ze nog steeds aan, zie zien er niet meer perfect uit, maar er zitten geen gaten in etc, wel begint de balijn er nu doorheen te komen, maar das niet zo raar, na 4 jaar.
tja welk ander merk: misschhien cavallo, die heeft mijn moeder ook.

Welke versie heb jij dan van petrie? Misschien heb ik wel gewoon pech gehad met mijn laarzen.

Mountain horse is niet echt wat voor mij. Ik rijd voornamelijk dressuurwedstrijden, en voor het plaatje vind ik een andere laars gewoon mooier.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 09:30

ik heb geloof ik de gewone, of de petrie perfect, iig die met een middelmatige boog, niet zo hoog, maar wel een boog erin. ze zitten nu na een maand af en toe dragen lekker en ze blijven gewoon heel hoor. met mn oude laarzen(die ik ook nog gewoon aankan) heb ik ook gemest ed en daar gingen ze ook niet stuk van dus ik denk dat je gewoon pech hebt gehad