hoe truukjes aanleren??????

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

plotie

hoe truukjes aanleren??????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-05 20:10

hoi,

er is een shet bij ons op de manege en wij mogen ons er zoveel mee bezig houden als we willen. Wel ik zou hem graag kunstjes aanleren zoals buigen, stijgeren en zo van die dingen. maar ik weet eigelijk niet HOE je dat moet aanleren.

Kan iemand mij tips geven?

dankjewel

xxx

elmiran

Re: hoe truukjes aanleren??????

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 21:14

stijgeren zou ik een paard/pony zelf nooit meer aan leren...toen ik nog jong was heb ik haar leren steigeren op comando...ze deed het ook onder het zadel (wel op bepaalde hulpen zodat ze t niet ging verwarren met iets anders) het ging een tijd gewoon heel goed, ze was gewoon erg braaf en steigerde alleen op commando. Na een tijdje ging ze zich verzetten ze had geen zin om te werken en gebruikte het steigeren tegen ons, we hebben dit na een tijdje wel eruit gekregen.

http://www.pink-horizon.nl/
Op deze site staan een heleboel dingen die je, je paard/pony kunt leren.

plotie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-05 08:48

oke ik ga meteen een kijkje nemen.
de shet wordt niet gereden, hij is te klein en eigelijk een smal ding, niet van dat hij geen eten krijgt maar hij is niet fors gebouwd

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 11:10

steigeren echt niet aanleren, veel te gevaarlijk, zeker op een manege.

plotie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-05 11:47

ok, maar hij kan al steigeren, het is een shet met veel karakter, als je hem dus met halster en touw laat grazen en je wilt hem terugzetten maar HIJ wilt niet en je trekt dus ene beetje aan het touw en dan steigert hij ik zo graag zo laten leren om op een blokje te staan, buiging enzo, hij is bijna drie denkik.

Meryl_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 11:53

ghehe,
mijn paardje geeft kusje!
als ik zeg kusje dan geeft hij heel voorzichtig een kusje en dan krijgt hij een snoepje!
ik heb het hem geleerd door een brokje bix achter mijn rug te houden,
hij ging overal bij langs en ook bij mijn wang, toen gaf ik hem het snoepje en zo ging het een paar X overnieuw!
het is wel schattig maar dingen zoals stijgeren zou ik mijn paardje nooit aanleren!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 15:04

mijn paard kan een buiging.

Afbeelding

Ik hou gewoon een brokje tussen z'n benen.
Eerst hield ik hem voor z'n borst zodat hij alleen z'hals hoefde te buigen. Dat vond hij al moeilijk en wilde steeds omdraaien om het brokje te pakken.
Toen hij dat door had hield ik het brokje bij z'n knieen. Toen hij dat doorhad hield ik het brokje tussen z'n benen. Hij gaat nu al wat meer door z'n knieen zakken, maar dat vind hij nog wel moeilijk.