Pavo kruidenmelange vs Havens powerplusmix?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Venetia

Pavo kruidenmelange vs Havens powerplusmix?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-05 19:39

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Het gaat om een paard dat hard moet werken, absoluut niet dik is (eerder wat mager de laatste tijd) en dus gerust wat power kan gebruiken.
Op dit moment krijgt ie Powerplus mix. Op zich ben ik hier wel tevreden over, maar er zit vrij veel hele haver in, die hij niet goed kauwt, en er dus heel weer uitkomt.

Naar de tandarts vind ik geen optie meer, aangezien enkelen het gebit van mijn rijdier eerder verslechterd dan verbeterd hebben en dat tegen een niet geringe prijs. Bovendien heeft hij vermoedelijk geen pijn aan zijn gebit, alleen precies kauwen op haver is moeilijker.

Nu zag ik laatst de Pavo kruidenmelange, en deze leek mij makkelijker verteerbaar. Geeft dit voer dezelfde energiewaarde en heeft het een vergelijkbaar effect?
Wat zijn jullie ervaringen?

Remember

Re: Pavo kruidenmelange vs Havens powerplusmix?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 19:47

Ik ben ontzettend te spreken over de PowerPlus Mix en voer het nu gecombineerd met Kentucky Lite-E (2 om 1). Ze doet het er echt super op, strak in d'r vel, droog op d'r benen en bespiering slaat mooi aan. Had een veulen aan de voet en is altijd eerder schraal dan dik geweest maar nu ziet ze er echt super uit (na een paar maanden voeren, uiteraard met meer dan voldoende ruwvoer). Ze eet ontzettend rustig , en kauwt het ook heel goed dus heb geen last van de haver die er 'heel' weer uitkomt. Maak er wel altijd een lekker papje van, gooi er gewoon een plens water over!

Enne, naar de tandarts lijkt me geen kwaad kunnen hoor, gewoon bijvijlen is zo drastisch nog niet , vraag anders eens in de buurt naar ervaringen van anderen met hun tandarts, zodat je zeker weten een goede hebt?

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-05 19:51

Hey dat vind ik wel een goede optie, wat water erover.

Over de tandarts, een tandarts heeft in zijn mond de tandenstand anders gemaakt door het vijlen, dwz, normaal passen de snijvlakken goed op elkaar (vroeger bij mijn paard ook, alleen had hij haken). Nu passen ze niet meer op elkaar, er zit een ruimte tussen bij en gesloten mond. Ik heb er een andere bij gehad, die mij dat vertelde. Hij kon echter niets doen, omdat hij niet zonder verdoving wilde werken, en er anders de dierenarts voor moet komen. Dit is op zich nog niet zo erg, ware het niet dat mijn paard nauwelijks in te enten is (alleen door mijzelf). Dus vandaar dat ik in het voer wat probeer..

Dat vel en die bespiering, dat ben ik wel met je eens! Ze glanzen er ook mooi van.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 09:19

Als ik je een advies mag geven, laat de paardentanden desnoods in een kliniek voor paarden behandelen. Mijn paarden gaan ook elk jaar naar de tandarts, gewoon in de kliniek in Emmeloord. Volgende week vrijdag gaan we met beide dieren weer heen, dan weet IK zeker dat mijn paarden goed gebeuren omdat bij 1 paard ook zo`n doe-het-zelver bezig is geweest, die richten meer schade aan dan dat ze helpen!

Over de pavo kruiden melange gesproken , ik voer zelf ook PAVO en ik ben zeer te spreken over de kruidenmelange. De paarden vinden het heerlijk, ze doen het er goed op en .... t kauwt makkelijk weg.

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 17:00

Rubywhite..ik sluit mij helemaal bij jou woorden aan....
Tandarts voor je paarden..heel belangrijk!
En ik ben ook erg te spreken over PAVO-kruidenmelange.

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 12:07

onze paarden krijgen ook ALLES van pavo en ze doen het er super op! genoeg energie en het kouwt makkelijk weg
mijn moeders paard is erg kieskeurig maar de kruidenmelange van pavo eet ze dus wel

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 12:24

Patos doet het heel goed op Pavo Kruidenmelange, glimt mooi en heeft net dat beetje extra power en bluf. Ze is echt een mierenn**ker wat betreft voer eten/ weigeren, maar dit ziet ze echt als een traktatie.