zadel schuift naar voren.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Tessake

zadel schuift naar voren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-05 11:49

Mijn zadel heeft altijd goed op mijn paard gepast maar sinds deze zomer staat ze op een nieuwe stal waar ze altijd de wei op kan, in de winter ook maar dan staat er niet echt veel gras op maar ze krijgt wel genoeg hooi dan.
Maar ze is dus goed bijgekomen, eigenlijk is ze nu juist goed want daarvoor was ze eigenlijk een beetje temager.
Maar nu past mijn zadel niet meer goed, onder het rijden schuift het fel naar voor het gaat gewoon compleet op haar schouder liggen!
Een staartriem zie ik niet echt zitten, maar ik heb gehoord dat je iets kan kopen, een soort onderlegger die van voor dikker is waardoor het zadel beter op zijn plaats zou blijven liggen. Heb al een paar internet verkoop site's afgezocht maar nog niks tegen gekomen.
wie heeft er zo iets? en werkt het goed.

Ik zou mss ook het zadel kunne laten opvullen, maar weet ook niet goed hoeveel dat gaat kosten enz

dus alle tips zijn welkom

Tessake

Re: zadel schuift naar voren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-05 15:52

niemand?

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 18:59

waarom geen staartriem?
volgens mij helpt dat wel

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 19:02

jaa iid.. waarom geen staartriem.. ?;)

Tessake

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-05 19:23

dat moet je toch aan het zadel zo vanachter vast maken niet is normaal zo een gesp voor?
en en mijn zadel heeft dat niet en hebt ge van die grote staartriemen voor een paard? dacht dat het alleen voor pony's was enz

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 19:28

nee, geen staart riem, ik heb echt precies het zelfde probleem, paard van het land geen bespiering meer. Heb nu een andere singel (zonder elastiek) en een bontje eronder, maar ik vind dat een zadel met of zonder bont goed moet liggen!!
Dus spieren kweken! Zadel opvullen zou ik proberen, rond de 50 euro is dat.

succes!

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 20:07

ik heb precies het zelfde probleem met me pony ik heb ook een bontje maar heb nog niet gekeken of het daarmee naar voren schuift :p

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 21:20

Pas op, paard krijgt zeker problemen bij zijn rug of schoft bij een schuivend zadel, even met een goede zadelmaker overleggen, lijkt me

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 21:39

Idd, ik zou er even door een zadelmaker naar laten kijken, hij kan je het beste adviers geven!

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 21:42

Ik denk automatisch dat als een zadel schuift dat het dus niet goed ligt. Ik zou er dan ook niet zomaar iets onder leggen, maar de zadelmaker laten kijken en laten aanpassen (als dat kan)

Tessake

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-05 22:12

oke dan zal ik er iemand naar laten komen kijken
heb nu ook maar niet meer gereden omdat ik schrik heb dat ze anders mss druk plekken gaat krijgen
maar meer spieren kweken zal het niet helpen want ze heeft er nu meer dan dat ze eerst had dus mss ook daarme en omdat ze dikker is geworden dat het zadel niet meer goed licht
bondje heb ik er al onder maar nog blijft het schuiven.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 01:19

Een zadel moet zonder poespas goed passen, zodra je met bontjes, pads en riemen aan de gang moet past die dus niet goed meer en daar komen problemen van.

Dus idd zadelmaker erbij en kijken wat er aan te doen valt.

Succes

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 01:57

sommige paarden hebben zo'n rechte bouw dat zelfs een zadel op maat
schuift ,,dan helpt een onderlegger met antischuif of een staartriem (als het goed is heeft je zadel en houten lepel en kan er dus gewoon en oogje opgezet worden..)

de vraag is meer blijft je paard zoals ze nu is of komt er meer bespiering of gaan er nog vetjes af? want als de vetjes die er nu zitten van korte duur zijn is het zonde om je zadel aan te laten passen (80 euro..)
om vervolgens over een maand weer met een niet passend zadel te zitten

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 09:09

klopt. mijn tinker is zo rond van boven dat zijn op maat gemaakte zadel niet de gevraagde 2 vingers voor het schouderblad blijft liggen. ik ben nog niet door de eerste 20 rij-uren heen zodat ie weer gecontroleerd kan worden maar ik betwijfel of er iets aan te doen valt.

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 22:42

dit is over het algemeen met secuur vullen goed op te lossen door een goede zadelmaker.

loutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 09:01

ja, haal er een goede zadelmaker bij en die kan der vast wel wat mee. Dan heb je in ieder geval het advies van een ervaren en profesioneel iemand

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 09:38

Dat sommige ruggen zo zijn dat zadels niet blijven liggen is vaak (dus NIET altijd) een goed excuus van de zadelverkoper/opvuller....
Een goed aangemeten zadel blijft wel degelijk goed liggen op de rug zonder allerlei poespas.

Ik zou niet beginnen aan een staartriem, maar een zadelmaker laten komen met verstand van zaken en dan bedoel ik niet zaken als ik "zijn knip "