pony van 5 wordt met hefboomeffect gereden

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

laverite

pony van 5 wordt met hefboomeffect gereden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-05 11:37

In de manege waar mijn huurpaard staat , is er een nieuw meisje toegekomen met een eigen pony en een veulentje. Dat meisje rijdt eerlijk gezegd niet zo goed. ( ze is 9 jaar dus dat is logisch dat ze nog niet zo bekwaam is ) Haar pony is doodbraaf , maar toch stelde de mama van een vriendinnetje ( die ook met de pony mocht rijden ) om er een bit met hefboomwerking in te steken. Die pony loopt nu helemaal opgekropt in een krul , dat meisje heeft nog geen goeie zit en probeert steun te zoeken op haar teugels zodat ze constant in de mond snokt .. De pony loopt totaal niet meer vooruit zodat ze ook met zweepje moet rijden..

Ik vind het echt erg om te zien want het is echt een brave pony die dat niet verdient ... maar kan ik er iets aan veranderen. Of heb ik dat recht niet . Kan ik , dat op een vriendelijke manier aan de ouders of aan het meisje zeggen ? Of mag ik mij daarin niet bemoeien ?

simongek

Re: pony van 5 wordt met hefboomeffect gereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 11:54

Ik zou op een vriendelijke manier proberen uit te leggen dat ze beter een iets vriendelijker bit in kunnen doen. Op de langere termijn hebben ze daar meer profijt van als dit.

Kan de stalhouder ook niet een uitleg geven? Op de manege waar ik vroeger stond hoefden kinderen echt niet meer dat soort dingen aan te komen. Eerst maar eens leren zitten en je handen stilhouden.

sharonaollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 11:57

idd proberen op een vriendelijke manier te zeggen wat jij beter vindt of.Waarom ze zo bitje in hebben gedaan.En dan zeggen van dat dat niet zo goed is enz...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 14:47

ik zou het ook zeggen hoor. Tegenwoordig zijn pessoa's wel heel erg in. Ik ken verschillende mensen die er ongelooflijk veel mee rijden, ik ken een meisje die een aantal paarden heeft en allemaal rijdt ze die met pessoa, dit kan toch niet meer, ik zou die ouders vertellen dat het ook anders kan en uitleggen waarom het zo slecht is. als je het beleefd doet is er niks mis mee

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-05 15:53

simongek schreef:
Ik zou op een vriendelijke manier proberen uit te leggen dat ze beter een iets vriendelijker bit in kunnen doen. Op de langere termijn hebben ze daar meer profijt van als dit.

Kan de stalhouder ook niet een uitleg geven? Op de manege waar ik vroeger stond hoefden kinderen echt niet meer dat soort dingen aan te komen. Eerst maar eens leren zitten en je handen stilhouden.

neen want er zijn ook veel manegepony's die met zo'n bit lopen. Ze vinden dat daar normaal jammergenoeg.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 19:00

en als ze daar dan toch mee door willen gaan, dan kun je voorstellen om een touw rond de hals van de pony te doen, waaraan ze dan stabiliteit kan ontlenen.

Ben benieuwd wat er "inhangt" als het dier 10 jaar is.

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 19:09

Tja.. misschien allemaal wel met een reden, maar je zou eens voorzichtig na kunnen vragen waarom ze het doen

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-05 10:14

danku voor de tips