Ik voer Havens draversbrok en Sportmuesli, maar elk paard heel verschillend. Kijk echt naar de behoefte en verander dit als het nodig is (als ze te heet worden krijgen ze minder, als ze beetje loom ze meer).
Als ze te dik of te energiek/sloom worden, pas ik het voer aan. Ze zien er allemaal super uit.
Mijn ene paard wordt op M-niveau getraind (best intensief), ongeveer 4x per week inclusief wedstrijden, heeft een veulen en is weer drachtig, maar krijgt slechts 2x 1 kg brok per dag. Van meer wordt ze echt heet. Toen ze net haar veulen had, kreeg ze 4 tot 5 kg per dag, maar dat heeft ze nu niet meer nodig. Haar veulen (inmiddels 5 maanden) krijgt evenveel, hij moet groeien. Paard nummer 2 heeft ook een veulen maar voert verder (nog) niets uit, krijgt 2x 1,5 brok en ½ schep muesli. Daarvan knabbelt haar veulentje ook mee. Paard nummer 3 krijgt 2x 1 schep muesli en wordt licht intensief gereden en de laatste krijgt 2x per dag beetje brok en de rest van de schep aangevuld met muesli. Zij wordt redelijk intensief gereden. Daarnaast krijgen ze kuilvoer en weidegang. In de winter voeren we ook wortels (ongeveer 7 kg per dag, vinden ze heerlijk). Het zijn allemaal type KWPN, maar hun behoefte verschilt enorm. Ze krijgen bij mij wat ze nodig hebben.