Paard verhuizen naar Engeland

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Daisje

Paard verhuizen naar Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-05 09:44

Ik kan wellicht een baan in Engeland krijgen en wil mijn vierjarige merrie dan meenemen. Zijn er mensen die ervaringen hebben met vliegtransport van paarden of tips? en weet iemand wat dat ongeveer kost? Ook zou ik graag willen weten wat er allemaal bij komt kijken, moet je paard dan ook in quarantaine en dergelijke?

Hopelijk zijn er hier mensen die mij hiermee kunnen helpen.

Nic

Re: Paard verhuizen naar Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 10:39

Chronos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 10:55

Engeland kan gewoon met de vachtwagen... Potijk en Gillessen rijden met paarden naar Engeland.

Volgens mij is de qarantene voorbij maar je moet wel een routeplan enzo hebben. En je moet even kijken in welke periode je gaat verhuizen want bij windkracht 6 gaan paarden niet meer aan boord op de ferry...

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 14:13

Wij hebben eenjaar of twee geleden twee paarden naar Engeland verkocht. Zij zijn toen enkele dagen bij een handelaar geweest waar ze gecontroleerd zijn door iemand van de Rijksdienst voor Vee en Vlees (RVV). de paarden krijgen dan een stukje lood in de manen en staart als teken dat ze gecontroleerd zijn. Daarna zijn ze met een hele club op de vrachtwagen gegaan, met de boot. In Engeland zijn ze door de eigenaar opgehaald op een afgesproken punt. Ik zou zo niet weten of ze daar ook weer gecontroleerd worden. Als ik jou was zou ik even bellen naar de RVV (heb ik toen ook gedaan) die kunnen je verder wel helpen.

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 14:41

volgens mij wel in quarantene, maar de kosten geen idee
kan je vast wel vinden bij google ofzo?

Daisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-05 19:05

Ok bedankt voor de reacties, zal verder kijken. Heb nog geen beslissing genomen of ik de baan accepteer of niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 22:44

Vliegen moet je niet doen, stervensduur en het kan makkelijk per vrachtwagen

Potijk is een goede. Gewoon dat soort mensen mailen of bellen, die weten ook wat je allemaal op orde moet maken aan papierwerk.