Wat voor voer moet Odin erbij hebben?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Evy

Wat voor voer moet Odin erbij hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-05 19:04

Als ik aan het rijden ben merk in aan Odin dat ze energie tekort komt.
In het begin dacht ik dat het door conditiegebrek kwam, en dat ze gewoon weer even moest inkomen.
Maar ik ben nu alweer ruim 2 maanden aan het rijden en nog steeds heeft ze niet de energie die ze eerst had.
Eerst moest ik haar met de dressuurlessen altijd wat inhouden en vooral de springlessen waren één groot crossfestijn. Nu moet ik haar de hele tijd voorwaarts houden.

Toen heb ik even naar het voer gekeken en ik zag dat we alleen gewone Basisbrok hebben. En omdat Binky nog steed bij haar drinkt was voor mij de conclusie snel getrokken.
Het is toch mogelijk dat ze daarom wat minder energie heeft? Ik wil nu een zak voer erbij kopen, om naast die basisbrok te geven. Wat voor voer raden jullie me aan? Musli, merriebrok, granenmix+haver o.i.d??

Oh nog een vraagje, met rijden lijkt ze soms nog een beetje stijfjes.
Zal dit ook kunnen komen doordat ze wat tekort komt in het voer? Of ligt dat gewoon aan het rijden ofzo?

ellepel

Re: Wat voor voer moet Odin erbij hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 07:20

haal er een muesli bij, de muesli zonder haver van Havens is een hele goede vind ikzelf, ook geschikt voor paarden met spierproblemen..

Speciale "non-heating" Dieet-muesli met extra B-Caroteen en natuurlijke dinkel. Ideaal voor paarden of pony's die recreatief bereden worden, voor paarden op rust en/of voor sportpaarden die gevoelig zijn voor maandags-ziekte.

http://www.paardenvoeders.nl/

er zit wel genoeg energie in vind ik, mijn diertje doet het naast basisbrok er heel goed op!

weet niet hoeveel je voert, misschien kun je gewoon volstaan met wat meer te voeren?

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 07:24

pavo kruiden melange, geeft energie, maar maakt niet heet. wordt ook geadviseerd bij intensief trainen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 08:08

ik zou het hele dieet onder de loep nemen, de meeste energie haalt een paard toch uit ruwvoer, dit moet van goede kwaliteit zijn en ze moeten er in ieder geval genoeg van krijgen. En je zou de basis brok voor merriebrok kunnen verruilen.