Advies gevr. oudere merrie dekken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Advies gevr. oudere merrie dekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-02 09:15

Ik heb jullie advies weer eens nodig Haha!

Ik wil zo graag eens een veulie van Palona. 2 jaar geleden hebben we de hele zomer door geprobeerd, maar geen resultaat. Nu is ze bijna 17, kan het nu nog? Ze is verder toppie gezond en sterk. Wie weet er een goeie hengstenhouderij met Haffies waar ze goed zijn voor mens en dier? Ik ga in GEEN geval naar de Nieuwe Heuvel. Daar is het dus de vorige keer ook geklooi geweest, dat overkomt me dus niet nog eens.

Greetz, Danielle


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 09:18

Het paardenlichaam geeft zelf aan wanneer het niet meer kan. Zeventien jaar is absoluut niet te oud. Ik ken merries die op hun 21=ste nog een goed gezond veulen ter wereld hebben gebracht.

En ik kan je helaas geen Hengstenstation aanbevelen, waar ze Haflingers hebben. Mijn eigen merrie is op de Kossack Stud geinsemineerd, en ik was eer heel tevreden over.

Je suis Charlie.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 10:57

wij hebben nog een merrie van ongeveer 25 die nog bijna elk jaar supermooie veulens geeft. leeftijd is dus geen probleem.

Liselot

Berichten: 32174
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

commentaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 11:49

hallo daar,

ik ben nu bij lotte en ik wou ff wat zeggen over dat dekken . Mijn paardje is zelf negentien en ik wou haar ook laten dekken , maar dat heb ik toch niet gedaan omdat er natuurlijk veel meer bij komt kijken dan een wat jonger paard( dat vindt ik zelf dan hoef je niet mee eens te zijn ) maar als jouw paard nog niet eerder een veeulen heeft gehad dan kun je het dus beter niet doen is mij verteld.......dus als het al een veulen heeft gehad is het natuurlijk geen probleem ...dus ik wens je veel plezier als het lukt dit jaar met het veulen......doei!! Haha!

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-02 14:28

Ze heeft op haar 10e een veulen gehad, dat was vlak voor ik haar kocht. Kan je nagaan, ze is alweer 6 en een halfjaar hier... wat gaat dat toch snel!

Ik heb zitten denken aan dat dekstation waar Wallenstein en Sturm enzo ook staan, weet niet meer precies hoe die heten, is van www.haflinger.nl iig. Heb er verder geen ervaring mee.

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 20:26

Mijn merrie wordt 21 en is nu voor de 11e keer drachtig. Ze heeft op haar 14 en 15 jaar niet gepakt, maar sindsdien elk jaar weer. Ik zou het dus gewoon nog een keer proberen, kan best dat het nu wel lukt. Je merrie heeft al eerder een veulen gehad, dus het maakt niet uit dat ze nu al wat ouder is.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Finesse, N_B_N, RobinSputnik, XladyX en 32 bezoekers