Mijn vz-paard Jack en ik zijn het ergens niet over eens. Jack is een Ardeens trekpaard van 2 jaar en is nu nog hengst, maar in oktober niet meer. Toen Jack bij mijn buurman kwam was hij erg wantrouwend en eenkennig tegenover mensen ivm zijn vorige baas. Dat is hij nu nog maar zolang je geen 'enge' dingen doet bij hem dan is hij je beste vriend en vertrouwt hij je voor zover hij kan. Ik heb hem werkelijk alles geleerd zoals stilstaan, vaststaan aan het touw, meelopen aan het halster ga zo maar door. Na veel discussieren en onderhandelen kwamen Jack en ik er samen toch goed uit en hij is heel aanhankelijk naar mij toe geworden. We hebben samen zijn angst overwonnen.
Maar nu komt het dus: Een tijdje geleden is de hoefsmid geweest en als Jack ergens een hekel aan heeft is het dus vreemde mensen die ook nog eens 'enge' dingen doen! Het was niet zijn eerste keer maar hij heeft dus erg lopen dwarsliggen en als hij dat doet is het gewoon gevaarlijk omdat hij enorm is, ik denk nu al zo'n 1.65m. Dus heeft de hoefsmid eieren voor zijn geld gekozen en heeft Jack nogal ruw behandeld, er schijnt veel geschreeuwd te zijn en om hem in bedwang te houden hebben ze het halstertouw door zijn mond gedaan. Ik kan mezelf echt voor mijn kop slaan dat ik er niet bij was
. Normaal als ik hem poets staat hij werkelijk te genieten maar sinds de hoefsmid raakt hij lichtelijk in paniek zodra ik zijn hoef wil optillen en begint als een idioot te maaien. Hij geeft wel voet maar 2 secondes daarna vlieg je bijna door de wei door de kracht uit zijn been aangezien die 2x zo zwaar is als gemiddeld KWPN-been. Ik heb me suf lopen piekeren over de oplossing maar kom nergens op.
Sorry voor het lange verhaal maar ik hoop echt dat jullie mij kunnen helpen aangezien ik het niet meer weet.
Groetjes [***]

...heel vreemd is dat, de andere hoeven uitkrabben gaat goed, maar wanneer ik rechtsvoor doe zet hij zijn been heel hard terug of wil tijdens het uitkrabben zijn hoef echt wegtrekken...