Trajectcontroles/flitskastjes met trailer

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Trajectcontroles/flitskastjes met trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-05 13:16

Ik vraag me af of iemand dat weet.

Zijn de trajectcontroles en flitskastjes langs de snelwegen afgesteld op aanhangers, dus op 80 km?
Heeft er al eens iemand een bekeuring gehad ?

Als je nl. met de flow van de vrachtwagens mee rijdt, rijd je zo'n 90 km per uur, dus te hard.
Echter, ik heb nog nooit een kastje zien flitsen. Nou kan dat ook zijn omdat er geen rolletje in zit maar ik ben gewoon wel benieuwd hoe dit geregeld is.

Bij de trajectcontrole moet het helemaal duidelijk zijn als je te hard rijdt.

Au3

Re: Trajectcontroles/flitskastjes met trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 14:04

Mijn pa is een keer geflitst op de snelweg met de aanhanger (dus niet trailer, maar komt op hetzelfde neer 80Km/u).
Dit was geen flitspaal, maar zo'n mobiel/verplaatsbaar ding !
Het kan dus wel.
Ik ben in juli te hard (90-95 Km/u) langs zo'n ding gereden en ik heb nu nog altijd geen bon, dus misschien toch geluk af en toe ??

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 14:16

De trajectcontrole houdt volgens mij (maar weet het niet 100% zeker) rekening met het type voertuig en dus met de 80 km/uur die voor aanhangers geldt. Dat zou betekenen dat je op je kenteken van de aanhanger een bekeuring krijgt bij een (gemiddelde) snelheid van meer dan 80 km/uur. Een vast opgestelde paal kijkt volgens mij alleen naar de maximum snelheid die op de betreffende weg geldt. Hoe een lasergun op dit gebied werkt weet ik niet, maar ik kan me goed voorstellen dat ook daarbij rekening wordt gehouden met het type voertuig.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 14:41

Flitspaal kan niet, trajectcontrole en losse flitsers zijn wel een probleem.
Bij de meeste km-tellers is de afwijking wel zodanig dat je rond te 80 rijdt als je teller 90 aanwijst. Even een keertje nameten.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 15:29

Mijn pa heeft met de aanhanger een bekeuring gehad op de trajectcontrole. Kan dus!

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 15:42

Ik heb gehoord dat ze met de trajectcontrole de hoogte van het voertuig meten. Een trailer is hoger dan een normale auto, waarschijnlijk heb je met een platte aanhangwagen er dan geen last van. Ook vrachtwagens, die altijd hoger zijn, meten ze daarmee.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 15:47

silvester schreef:
Ik heb gehoord dat ze met de trajectcontrole de hoogte van het voertuig meten. Een trailer is hoger dan een normale auto, waarschijnlijk heb je met een platte aanhangwagen er dan geen last van. Ook vrachtwagens, die altijd hoger zijn, meten ze daarmee.

Wij hadden dus een platte aanhanger. Ik denk dat dat komt omdat die natuurlijk weer kleiner zijn dan een auto.

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 15:59

Een aanhanger is heel makkelijk te herkennen door de trajectcontrole door het kenteken (aanhangers hebben tegenwoordig een eigen kenteken).

vannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 16:45

Katja schreef:
Flitspaal kan niet, trajectcontrole en losse flitsers zijn wel een probleem.

je hebt helemaal gelijk

bij een mobile flitspaal zet de politieman die in de auto zit een schakelaar om naar 80km als je langs komt

dus die kunnen wel degelijk flitsen een vaste paal niet

een traject controle leest het de nummerplaat af en niet de hoogte of wat dan ook

je hebt ook wel wat teller afwijking maar 10 km op 90 dat durf ik niet te zeggen.
je hebt ongeveer 5 a 10 % afwijking op je snelheid maar pas op dat is bij de nieuwere auto's minder

groetjes vanja

ps ik heb ook al een dikke bekeuring op de A4 gekregen was het even vergeten stom he

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 16:54

Wat ik had begrepen van een bevriende vrachtwagenchauffeur, is dat bij vaste flitspalen de lengte van het voertuig wordt gemeten door lussen in de weg en dat die dus wel ook op 80 km per uur kunnen flitsen. Dit zal misschien niet voor alle vast flitspalen zijn, maar hij wist wel dat hij met zijn vrachtwagen even oplette op zijn gas.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 18:51

Marije_jiplover schreef:
Wat ik had begrepen van een bevriende vrachtwagenchauffeur, is dat bij vaste flitspalen de lengte van het voertuig wordt gemeten door lussen in de weg en dat die dus wel ook op 80 km per uur kunnen flitsen. Dit zal misschien niet voor alle vast flitspalen zijn, maar hij wist wel dat hij met zijn vrachtwagen even oplette op zijn gas.

Die lussen op de weg meten de verandering in magnetisch veld, dus hoeveelheid metaal die overkomt. Dit is een bekend probleem voor motorrijders die wél door de voldoende fijn afgestelde flitssensors worden geregistreerd maar voor verschillende stoplichten niet....

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 19:23

We hebben laatst met de oprijwagen+aanhanger gewoon een bekeuring binnengekregen.
Je kunt met aanhangwagen dus gewoon geflitst worden!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 19:32

Was die bekeuring van een flitspaal, losse flitser of trajectcontrole?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 19:51

vannie schreef:
[ps ik heb ook al een dikke bekeuring op de A4 gekregen was het even vergeten stom he
[/quote]

Ik ben ook al een keer de l * l geweest op de A4. Was nog vroeg ook, ik denk rond 6.30.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 20:49

ik heb ook een bekeuring gekregen door de traject controle op de A4, ik heb toen gebeld en ze kunnen aan de foto zien dat het een trailer was ze zei ja hoor ik heb hier 2 foto"s van je liggen

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 21:44

Ja wij zijn geflitst op de A12 met de trailer, bij Woerden waar het zo afloopt...was wel flauw dus, we reden net iets boven de 80. Was zo'n vangrail-sherrif! (mobiele controle dus, op een handige plek)...