springmanen , help !

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

luvU

springmanen , help !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-05 11:47

toen ik mijn paardje aan het begin van dit jaar kocht had hij manen die allemaal netjes aan een kant van zijn hals hingen
nu een paar maanden en ook een paar inkortbeurten later, zijn z'n manen veranderd in een dikke bos met springende manen. die vlak bij zijn oren alle kanten uit wijzen, en onderop weer netjes op zijn hals liggen

heeft iemand een idee hoe ik die dikke bos met springende manen weer netjes een kant uit krijg ?
moet ik ze dan uitdunnen ofzo ?? en zo ja, hoe moet ik dat doen ??

ibikus

Re: springmanen , help !

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 12:33

Hoe trek jij de manen?
Ik ken veel mensen die een pluk manen halverwege pakken, dit om een kammetje heen slaan en er dan een ruk aangeven. Vaak breken de manen dan echter af op het kammetje (halverwege dus). Hierdoor krijg je een korte springerige bos.
Het is met trekken heel belangrijk dat je de manen met wortel en al uittrekt. Ook niet al te lang doorgaan zodat je wel wat lengte behoudt.

Ik zou de manen nu een paar maanden laten groeien en ze evt. een aantal keer vlechten naar de kant waar je ze wilt hebben liggen. Als je straks dan weer genoeg lengte hebt kun je voorzichtig weer beginnen met trekken.

bonnielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 12:40

ik heb hetzelde probleem heb het STRAK gevlochten maar ze springen zo weer omhoog!
Ik vond het echt vreselijk eerst!
kan dr niks aan doen heb het gewoon geaccepteerd
en nu vindt ik het eigelijk toch wel leuk staan echt wel Melody

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 12:42

ja meestal helpt correct trekken en vlechten strak erin doen en dan een week laten zitten wel.

luvU

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-05 13:07

dan zie ik al dat ik het helemaal verkeerd gedaan heb, want ik doe het inderdaad halverwege
maar als je manen trekt met wortel en al worden ze dan wel korter ??