Op de voorpagina heeft Heike een artikel neergezet uit de Leeuwarder courant over een KPMG rapport waaruit moet blijken dat het noorden zich moet gaan profileren als paardenregio.
Wij noorderlingen met paard zijn sceptisch, alle plannen tot nu toe worden de grond ingeboord of gaan failliet( FPC in Drachten)
Van dichtbij maak ik mee dat onze voorzitter geen enkele medewerking van de gemeente krijgt voor het neerzetten van een verenigingsaccomodatie op zijn eigen grond. Hij vraagt zich dus echt af voor wie dat rapport bestemt is? Weet iemand dat?
Ook kregen we een paar jaar geleden van de gemeente te horen dat er europeesche subsidies op ons lagen te wachten als er een plan kwam om het paardentourisme te stimuleren en vervolgens sluit staatsbos een zooitje ruiterpaden af omdat er overlast voor de wandelaars zou zijn. Niks ten nadele van staatsbos, die zijn altijd bereidt tot overleg maar de dorpsbewoners hier klagen over mest en verpeste wandelpaden met hoefafdrukken.
Hoe komt het dat er in brabant legio academy's en opleidingscentra staan terwijl ik er hier in de buurt geen 1 weet.
Mocht er iemand met een visie hierop zijn dan kunnen we misschien toch nog plannen ontwikkelen. Spui je ideeën zou ik zeggen.