Wie heeft er ook last: Ongelijke benen / scheve bekkenstand

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

JulienSVU

Wie heeft er ook last: Ongelijke benen / scheve bekkenstand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-05 22:17

Altijd had ik al het gevoel dat mijn benen wat ongelijk waren. Nu werd dat bevestigd en het blijkt dat ik een scheve bekkenstand heb met een verschil van 2 cm. Best al veel dus. Nu merk ik dat wanneer ik mijn beugels op de zelfde hoogte heb zitten dat het aanvoelt of de ene beugel langer is dan de ander. Wanneer ik de andere beugel een gaatje langer maak voelt het beter. Veel mensen zeggen; Hey! je hebt je beugels ongelijk.. maar voor mij voelt dit beter. Ben ik nu 1 van de weinigen die dit heeft?

Cirano

Woonplaats: Kampenhout (België), eigenlijk Nederokkerzeel maar niemand weet dit liggen op de aardbol.

Re: Wie heeft er ook last: Ongelijke benen / scheve bekkenst

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 22:51

Ik heb ook dat gevoel, maar weet niet of het inderdaad een feit is. Ik voel me ook beter zitten als ik mijn rechterbeugel een gaatje korter doe dan de linkse.

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 06:38

Ik heb dit ook, bij mij is het men rug die scheef staat, dus ook ik zit ongelijk. Plus dat ik een van men twee schouders met moeite kan ontspannen omdat die ook hoger staat als de andere. Wat dus niet erg handig is ivm je houding

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 06:52

Sinds ik m'n ene beugel een gat langer heb, zit ik eindelijk recht op m'n paard. Dus nee, je bent niet de enige, en doe lekker je beugels ongelijk, is veel beter voor je paard ook.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 07:38

Titsia schreef:
Ik heb dit ook, bij mij is het men rug die scheef staat, dus ook ik zit ongelijk. Plus dat ik een van men twee schouders met moeite kan ontspannen omdat die ook hoger staat als de andere. Wat dus niet erg handig is ivm je houding

Heb hetzelfde probleem, ik zit rechts een gaatje langer als links.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 08:35

Iedereen op de stal verklaart me voor gek omdat mijn beugels nooit gelijk hangen.

Ik weet niet of er iets mis is met mijn bekken of mijn benen ongelijk zijn. Maar in ieder geval hangt ene altijd lager.

Roebin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 09:40

Mij benen zijn ook ongelijk maar toch zorg ik wel dat mijn beugels gelijk hangen, het went vanzelf op een gegeven moment.

LindaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 09:48

Ik heb een 2 cm. verschil in beenlengte. Kwam eruit toen ik mijn leren laarzen liet opmeten. Het nadeel is dat ik mijn beugels nooit heb gewisseld, dus die zijn nu helemaal uitgerekt.... Ga maar weer een setje nieuwe beugelriemen halen en dan wel netjes wisselen, want ik oefende dus meer kracht uit op 1 beugel door dat lengteverschil.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 09:55

Ik heb geen verschil in beenlengte, maar moet er alsnog goed op blijven letten dat ik recht in het zadel blijf zitten. Iedereen is van nature in meer of mindere mate scheef, alleen consequent hard trainen kan dat oplossen.

Vedette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 10:47

Ik heb ook een verschil in beenlengte en heb ook altijd het gevoel dat mijn beugels ongelijk zitten, ook al zitten ze wel gelijk. Mijn bekkenstand is ongelijk, daarbij heb ik een bocht in mijn rug en hangt mijn ene schouder lager dan mijn anderen.
Als het beenverschil niet al te groot is zou ik ook gewoon met gelijke beugels blijven rijden, net als Roebin zegt. Het wetn idd vanzelf wel, maar ziet er, vind ik dan, toch mooier uit. Zeker op wedstrijden ofzo. Maar als je benen zo'n stuk verschillen dat het echt heel vervelend rijd, dan lekker die beugels ongelijk houden! Jammer voor de rest!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 11:00

Hmmm, wat ik vreemd vind is dat iedereen het merkt in de beugels maar verder niet??? Ik ook heb ongelijke benen, heb daar nooit last van gehad, maar had wel rugklachten, en daardoor zijn ze daarachter gekomen. Met zolen zijn nu mijn benen "gelijk" getrokken, maar rijden doe ik nog altijd met 2 gelijke beugellengtes. En laat ik het nog sterker vertellen, ik heb nooit het gevoel dat mijn beugels ongelijk zijn. Het verschil bij mij is 2,8 cm.

lauwtjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 12:39

Ik rij standaard met ongelijke beugels krijg er wel veel commentaar over zo van je beugels zijn ongelijk je '' moet'' afstappen en ze goed zetten. nou ik trek me er niets van aan het rijd voor mij lekkerder en het paard begrijpt me ook en daar gaat het uit eindelijk toch om?
het komt vrij vaak voor ik heb bijna 1cm verschil maar valt mee te rijden.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 12:47

Laat ik het nog sterker vertellen, het komt bij iedereen voor! Niemand schijnt een gelijke beenlengte te hebben.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 12:56

Er zijn meer mensen die het wel hebben, dan mensen die het niet hebben. M'n moeder en ik ook. Maar hoeveel durf ik niet te zeggen.

Je kan een zooltje in je schoenen doen, maar als je er zelf geen last van hebt (rugpijn oid) kun je er beter niet te veel aan gaan klootviolen.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 12:56

Ik heb idd ook ongelijke onderdanen, toen ik 13 was zou het om ongeveer 1 cm gaan, maar hoeveel het nu is?? Over het algemeen heb ik er weinig last van, maar als ik er op let merk ik het verschil wel ietsje. Ben ook altijd met de lengte van mijn stijgbeugels aan het stoeien.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 13:15

Ik heb er dus ook last van, maar probeer voor het paard zo gelijk mogelijk te rijden.
Want mij is verteld dat als jij altijd scheef zit je je paard ook scheef kan rijden en hij hier last van kan krijgen.

Weten jullie of dit ook zo is of niet?

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 13:52

Ik heb precies hetzelfde, heb ook altijd het gevoel dat ik scheef zit..

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 14:58

Ik heb het ook, maar ik heb m'n beugels nu gewoon gelijk gedaan. Pech voor mezelf. Ik zat ook scheef. Ik ben heel erg op mijn zit gaan letten en het gaat nu goed

Mexx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 14:59

ongelijke voetjes

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 11:44

Voor zover ik weet heb ik geen ongelijke benen, dat is in ieder geval nooit geconstateerd. Wel is mijn linker voet 1 maat groter dan mijn rechter.. ook lastig.

Wel merk ik ook dat ik soms scheef zit. en ook het meisje dat op mijn pony rijdt zit soms scheef. Wat blijkt.. Mijnheer gebruikt vaak zijn linkerachterbeen niet goed, waardoor links zakt... daardoor ga je automatisch naar rechts leunen... en tada... je zit scheef.
Dit hebben we kunnen oplossen door gewoon systematisch zijn linkerachterbeen er beter onder te drijven... en hij loopt weer recht en wij zitten weer recht.....

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 11:58

mijn bekken staat ook scheef, dit scheelt ook zo'n 1.5 cm. ik heb dan ook problemen in mijn SI-gewricht en kan hierdoor periodes niet rijden.

to nu toe heb ik met rijden geen problemen ondervonden in de zin van beugels of paard scheefrijden. gam is gelukkig recht, op zijn holle en bolle kant na

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 14:04

Mijn bekken staan ook scheef , de laatste keer gemeten is in groep 8 volgens mij ..toen was het 1 cm verschil ! Enne...mijn beugels zitten ook GOED scheef

Mariekje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 14:13

nou ik ken best wel wat mensen die de beugels altijd een beetje ongelijk hebben (maar of die ook een scheve bekkenstand hebben weet ik niet )

verana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 16:47

Ik heb een beenlengte verschil van ruim 3,5 cm
Dus heb mijn beugels ook altijd ongelijk
Maar mijn paarden hebben er nooit last van gehad

En trouwens mens heeft gemiddelt een lengte verschil tussen de 0,5 en 1 cm

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 17:26

Zijn er hier trouwens mensen die nooit hun beugelriemen omwisselen. Dát kan nl. ook de oorzaak zijn van ongelijke beugels.