Is deze trailer te duur?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

lysuma

Is deze trailer te duur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-05 21:35

De vraag zegt het al.
Ik ben op zoek naar een trailer, nu heb ik er een op het oog.
Een Hotra Elegance van 2000.
Het is een 1,5 paards en de vraagprijs is 2750 euro.
Is dit een normale prijs voor deze trailer?
Heb namelijk geen idee wat deze trailers in prijs doen.

Coberlina

Re: Is deze trailer te duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 21:48

hey
ik denk dat die prijs zo ong wel klopt hoor. Nieuw zijn ze het dubbele. Het hangt er natuurlijk wel vanaf in welke staat hij is. evt kun je nog altijd proberen er een klein beetje af te krijgen
xxx

lysuma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-05 21:50

Ja dat moet je eigenlijk altijd proberen. Onderhandelen.... Nu moet ik zeggen dat ik daar niet zo goed in ben.

lysuma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-05 08:47

Is er verder niemand die er een beetje verstand van heeft????

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 10:12

Trailers zijn duur, vooral 1,5 paards. Een jaar geleden kon je die aan de straatstenen niet kwijt maar door het verdwijnen van het grijze kenteken zijn ze weer heel populair.

Ik vind het veel geld voor een 5 jaar oude trailer maar ik zou als ik jou was even goed op marktplaats snuffelen, dieren, toebehoren aanhangers,trailers. Kijk en vergelijk zou ik zeggen.

Papaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 17:47

Ik heb gisteren een 1 1/2 trailer gekocht en het viel me bij het zoeken op dat de verschillende merken die eenzelfde type trailer voeren nogal verschillen in prijs. Ik heb de catalogus van de nieuwe Hotra en wat andere merken opgehaald en ik had het idee dat de Hotra relatief wat lager in prijs zit dan een enkele andere merken die ik op mijn voorkeurslijstje had staan (Bockmann, Blomert, Atec). Maar moeilijk te zeggen of de prijs die je noemt goed is. De Elegance is een iets luxere versie van Hotra. Maar het maakt nogal uit hoe hij er uitziet (vloer kost het toch al gauw 300 tot 700 euri's als deze opgeknapt zou moeten worden) De nieuwe Elegance heeft standaard gietrubber vloer, reservewiel (van de 2000-uitvoering weet ik het niet). Dit soort dingen maken natuurlijk uit voor de prijs net als trapbescherming, verzwaard neuswiel, zadelkamer of andere prijsverhogende onderdelen.

Ik zou als ik in jouw schoenen stond checken wat de nieuwprijs voor de Hotra Elegance is incl./excl. toegevoegde onderdelen (de prijs daarvan is zo te krijgen bij iemand die dealer is van Hotra) en kijken op sites (zoals genoemde marktplaats en speurders) wat ongeveer het prijsverschil is tussen de verschillende jaartallen. Dan krijg je een al een redelijk idee wat de waardevermindering voor dat type is. Dealers zitten naar mijn ervaring wat dichter bij elkaar qua prijzen dan particulieren.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 19:13

Kijk ook eens over de grenzen.
Wij zitten wel wat érg ver weg maar hebben vorig weekeinde een níeuwe 2-paards aanhanger met alle toeters en bellen gekocht voor 3000,- inclusief.
Wij hebben hier vlak bij elkaar drie fabrikanten zitten: www.e-LaFuente.com, www.RemolquesJM.com en www.RemolquesCarro.com met elk hun sterke punten.
Van basic tot superluxe.
Gezien de europese regelgeving is alles gehomologeerd.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 19:18

Wij hebben vandaag onze trailer opgehaald en ik heb me dus de laatste weken heel erg verdiept in de prijzen van 2e hands trailers. Ik denk dat die prijs voor een Hotra wel aardig goed zit. Het ligt natuurlijk wel aan de staat van onderhoud (vloer, banden, vering, etc.)

Ik heb meestal gezocht op www.veilingkijker.nl. Dan tik je de merknaam in en dan krijgt je in één oogopslag alle nieuw geplaatste advertenties van een trailermerk dat je zoekt. Als je zo alles een tijdje in de gaten houdt, heb je snel door wat redelijke prijzen zijn.

lysuma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-05 21:52

Dank jullie wel voor de tips!!Ik zal me er nog eens extra in verdiepen.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 07:28

Hier in Duitsland (iets minder ver als spanje) zijn er ook al goedkope NIEUWE trailers te koop.

Bijvoorbeeld via http://www.eurotrailer.com

Kosten ook zo'n 2500 a 3000 euro.

tavb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 15:10

Voor een paar honderd euro meer heb je een nieuwe Humbaur. Liggen super op de weg en zijn verschrikkelijk degelijk. Heb je meteen een nieuwe en weet je zeker dat er nooit iets raars mee is gebeurd

lysuma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-05 20:33

Oh dat wist ik niet.
Zijn dat een beetje mooie trailers?
Ik zal eens op de site van hun kijken, of hebben ze die niet?

Papaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 20:45

Als je op www.marktplaats.nl bij trailers kijkt en als zoeknaam Eerbeek intikt dan tref je o.a. een dealer aan die prijsopgaves doet in zijn advertenties. Of ze elders duurder of goedkoper zijn is me onbekend.
Ik kwam dit adres op mijn eigen zoektocht tegen. Wel een relatief zwaardere trailer als ik me goed herinner

tavb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 12:03

Je moet kijken op www.stamaanhabngwagens.nl

Ik mag deze week mijn nieuwe ophalen, met voerbak en zadelkamer. Ben er zo blij mee!

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 12:38

Volgens mij verkoopt Ron Meek uit schoonloo ook nieuwe Humbaurs. Dat is niet zo ver weg om gewoon eens langs te rijden. Hij zit aan de hoofdstraat, naast de houthandel van Koos Bolding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 15:24

wij hebben ook eens nagevraagt wat een trailer zou moeten kosten. We kregen een antwoord op 1.5 paards trailer nieuw ongeveer 4000 euro is

tavb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 15:34

Dan moet je heel snel deze kant opkomen want dat kosten ze ZEKER NIET! Denk dat je voor 3600 een nieuwe 1.5 paards Humbaur hebt. Ja als je er inderdaad een zadelkamer en voerbakken in wil dan kom je er niet onder de 4000 euro, maar anders echt wel hoor!