smiley schreef:Zonde van het geld. Kwa fokwaarde is het geen toevoeging aangezien het een ruin is en voor recreatieruiters die de ruinen kopen maakt het ook niks uit of ze een premie hebben.
Idd, maarrr als hij van jou is en jij vind het leuk, waarom niet?
Mijn haf gaat niet naar de keuring om haar waarde te verhogen, maar om alles er om heen, de leuke dag, het gekke gedoe en ze vind eht geweldig.
Dus als hij van jou is en het lijkt jou wat, gewoon doen, het is ene leuke haf om te zien dus waarom niet.
Je hebt hem nu in training?
Neem aan dat je hem in rijdt, je wilt hem overnemen, maar de vraagprijs is nog niet gearriveerd.
Niet voor mij maar als die man er nog niet mee komt is de kans dan niet aanwezig dat hoe beter jij die pony beleert hoe hoger die man straks zijn vraagprijs gaat gooien?
Een goed ingereden pony is immers meer waard dan een niet of half ingereden pony.....misschien heb je er goede afspraken over gemaakt of ken je hem goed maar zou er toch maar mee oppassen.
Mijn haf kwam drie maanden op proef, en bij elk ding wat ze beter kon en ging doen, hoe mooier ze werd en hoe braver hoe meer de man ging twijfelen, kreeg ht van een stalgenoot te horen en heb meteen afgerekend en de papieren in beslag genomen, konden ze iig niet meer van gedachten veranderen of de prijs veranderen.