Hoi, mijn paard heeft zo'n dikke en lange manen dat er zeker al geen knotjes in kunnen dus ik vraag mij af hoe je begint aan een hengstenvlecht? Ik heb het al geprobeerd maar dat lukt mij aan geen kanten
Je begint eigenlijk hetzelfde als bij een gewone vlecht met drie plukjes. Je begint gewoon met vlechten en iedere keer als je de bovenste pluk pakt pak je er een nieuw plutje bij. Het is belangrijk dat je zo strak mogelijk aantrekt want dan komt hij mooi lang de bovenlijn van zijn nek te liggen.
Hier ligt hij mooi bovenop de hals.
En eigenlijk vlecht je dus gewoon door tot je alle plukken erbij hebt. Pak niet te grote plukken in een keer want daar wordt het niet mooier op.
En als je onderlangs vlecht, dan komt de vlecht er boven op te liggen, geeft een mooier resultaat vind ik, net als bij laulau85. Dus niet over het middelste plukje leggen, maar er onder!
Ja zo vlecht ik het ook altijd was alleen even vergeten erbij te zetten. Ohja en in het begin gaat het nooit super. Hoe vaker je het doet hoe beter... Gewoon tig keer proberen!! Succes