Vragen over ziekenkosten verzekering kleine pony??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

shasta

Vragen over ziekenkosten verzekering kleine pony??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-05 15:13

Wij hebben een kleine pony op stal staan. En ik was aan het uitzoeken of het mogelijk is om die te verzekeren tegen ziekte kosten.
Maar na wat rond gebeld te hebben, blijkt de mogelijkheden zeer beperkt te zijn.
Heeft iemand een pony verzekerd tegen ziekte kosten en wat kost zoiets per jaar en wat is dan de dekking.

Want wat ik nu weet is het niet lonend om een kleine pony te verzekeren omdat je nooit meer dan de verzekerde waarde uitbetaald krijgt. En een operatie kost al gauw heel veel meer als de verzekerde waarde.

Marchador

Re: Vragen over ziekenkosten verzekering kleine pony??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 15:39

Ik weet niet wat voor een kleine pony je hebt, wij hebben een welshje (1,25-1,30 meter)
En die is verzekerd bij de Amev Hippo, geen enkel probleem

Verder kon ik mijn shetlander ook verzekeren bij Amev Hippo.
(ook EFO, maar daar ben ik niet zo tevreden over).

PB anders als je wat meer wilt weten

Katja

Re: Vragen over ziekenkosten verzekering kleine pony??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 16:59

Bij de meeste verzekeringen is het zo dat je nooit meer ziektekosten per jaar uitgekeerd krijgt dan de verzekerde waarde van de pony. Dit is wel iets om rekening mee te houden omdat de premie tegen ziektekosten vaak een vast bedrag is en je bij een pony dan relatief veel premie betaald in verhouding tot de maximale uitkering.