knoeiend paard

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

melody83

knoeiend paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-05 14:39

Hoi,

Mijn paard heeft de gewoonte om te gaan knoeien met eten en water
Ze had eerst een automatische drinkbak maar die hebben we al afgesloten
omdat ze echt de hele stal drijfnat maakte.
Dus nu hebben we een losse "eetbak" gevuld met water aan de staldeur hangen.
ze knoeit nu in iedergaval het meeste buiten de stal
dit is het resultaat:
Afbeelding
en dit is dan nog beschaaft
wie van jullie paarden heeft dit ook??
wie weet wat ik er aan kan doen

SAKKIA

Re: knoeiend paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 14:43

Misschien kun je even een keer een tandarts bellen of een DA om het gebit na te laten kijken. De DA kan misschien nog wel even verder kijken dan alleen het gebit.
Is ie nou ook erg dun? en schopt ze het hooi ook door de stal?
Sommige paarden vinden het namelijk gewoon leuk om met water of eten te spelen voor ze het opeten. Maar ik zou eerst medisch een oorzaak proberen te vinden.

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 14:48

Misschien een bak met een morsstang? Dan kan hij niet zo heen en weer zwabberen met z'n hoofd om zo het water er uit te kieperen. Of een voerbak met zo'n rand aan de zijkant dat het water/voer weer de bak in laat vallen als hij het er aan de zijkant wil uitgooien.

melody83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-05 15:03

@sakkia: Nee ze is niet dun en de tandarts komt twee keer per jaar bij ons op stal.
dus ik denk niet dat last heeft van haar gebit
Ze doet het al best wel lang dat knoeien.
Ik heb ook al geprobeert het hooi wat vochtig te maken maar dat werkt ook niet..

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 15:05

Is het niet gewoon verveling? Staat ze overdag ook buiten of 24 uur per dag op stal?

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 19:32

Die van mij 'spoelt' graag haar mond voor en na het drinken, dat geeft ook wat rommel, maar lang niet zo veel als hierboven.
De vraag van SAKKIA wil ik ook graag beantwoord zien, ben benieuwd!

melody83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-05 19:44

Ze staat overdag op het land van 8 tot ong 19uur.
Maar als ze op stal komt duikt ze meestal de waterbak in eerst drinkt ze wel echt maar daarna neemt ze water in de mond en spuugt ze het weer uit.Je hebt pech als je er op dat moment naast staat..

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 20:05

ik denk ook dat het uit verveling is....toen ik mijn ene merrie net had,en ze een paar dagen bij de veearts op de stal stond liet ze constant haar automatische drinkbak overlopen tot ze echt met haar voeten gelijk in een zwembad staan,ze stond hele dagen op die stang te duwen en vond dat mega....nu staat ze heel de tijd buiten en knoeit ze met niets meer....ze eet en drinkt gewoon wat ze nodig heeft

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 08:23

Citaat:
daarna neemt ze water in de mond en spuugt ze het weer uit.Je hebt pech als je er op dat moment naast staat..

Ehhhhhhhhhhh, weet je zeker dat je een paard hebt gekocht en geen lama?

Tja, als ze het uitspuugt helpt een bak met morsstang ook niet. Zou het dan ook niet weten. Terugspugen misschien?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 11:05

Wij hebben ook van die brassers op stal staan. Niet zo extreem als die van jou, maar ze zien water ook als speelgoed. Wij geven ze nu 4 keer op een dag met een emmer water. Als ze aangeven geen dorst meer te hebben of aan het treuzelen zijn gaat de emmer weer uit de stal. Op deze manier kunnen we ook heel goed bijhouden hoeveel een paard drinkt en weten we eerder of er iets vreemds aan de hand is. En zielig is het niet dat ze niet continu beschikking tot water hebben, want vaak genoeg hebben ze geen dorst als de emmer voorgezet wordt.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 11:12

Wij hebben er eens eentje gehad die het leuk vond zijn neus in de waterbak te stoppen en hem er pas uit te halen als hij natte voeten had.
Ik zou gewoon water geven na het voeren als dat kan en verder kan ze gewoon de hele dag buiten drinken.