Spoorlijn..

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

BiancUgo

Spoorlijn..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-05 11:58

Hi,

Ik heb een vraag en mischien dat iemand dit weet.

Bij ons naast de stal hebben wij een spoorweg overgang en nu is mijn vraag een paard dat ijzers onder heeft kan die over zo'n overgang heen of is het risico groot dat hij een elecrtrische schok krijgt?

weet iemand dit???

Javayo

Re: Spoorlijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 13:06

Tuurlijk kan je ook met een paard met ijzers over een spoorwegovergang heen! Heb ik ook al ontelbare keren veilig en zonder stroomschok gedaan. Je moet je paard natuurlijk wel goed in de hand houden voor het geval dat, al is het maar omdat de slagbomen rinkelend omlaag kunnen komen. Maar goed, dat geldt ook voor een paard zonder ijzers.

Ik heb altijd begrepen dat de rails wel een elektrische lading af kunnen geven als er net een trein geweest is. Daarbij ga ik er altijd vanuit dat er al ontlading plaats vind als er een fietser overheen rijdt. Maar of dit echt klopt? De meeste paarden die ik ken stappen uit henzelf al over de rails heen. Dus ik zou me d’r niet al te veel druk om maken.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 18:28

Iemand die ik ken haar pony staat wel op ijzers en we gingen een spoorlijn over bleek dat er net een trein overheen was geweest, beest vloog gewoon een stukje in de lucht, maar liep daarna gewoon door en later er ook weer overheen, echter mijn pony die heeft geen ijzers die wou er dus niet meer overheen nadat die andere pony een schokje had gehad, als je je pony goed in de hand hebt mocht het gebeuren is er niks aan de hand.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 20:06

Ik dacht dat dat alleen kon gebeuren met de oude railsen. Dat ze nu allemaal vernieuwd zijn en dat dat niet mee rmoet kunnen.
heb ik dan zeker verkeerd begrepen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 20:20

Ik heb het wel eens getest he, je bent jong en je wil wat. Wachten tot de trein voor bij is en dan het spoor aanraken, ik kan je vertellen dat ik nooit een schok heb gekregen.