Ik wil iets organiseren voor de rijvereniging, maar wat ????

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sando

Ik wil iets organiseren voor de rijvereniging, maar wat ????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-05 10:30

Nav van dit topic: viewtopic.php?f=13&t=469459&start=0&st=0&sk=t&sd=a ben ik erachter gekomen dat het wellicht niets is voor ons als rijvereniging om iets als een clinic van een bekende ruiter te organiseren tenzij we het groots aan gaan pakken en dat is niet de bedoeling.
We hebben al 3 weekendjes weg gehad, maar binnen onze rijvereniging is daar weinig tot geen animo voor helaas. De leden doen liiever iets informatiefs op dressuurmatig vlak. Ik weet niet wat ik moet organiseren...
Wie van jullie heeft een keer een leuke informatieve dag gehad ? Tips en ideeen, ik hoor ze heel graag !

missnynke

Re: Ik wil iets organiseren voor de rijvereniging, maar wat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 10:37

wij hebben elk jaar het oostermeerder paardenspektakel: een buitenrit van 20 km. met onderweg in 6 bakken een parcours die je zo snel mogelijk af moet leggen. dit wordt goed gesponsord bij ons, zodat we heel spektaculaire hindernissen hebben, maar je kunt het ook vrij simpel houden. in de meeste hindernissen zitten enkele sprongetjes van 30 cm. ofzo (en ernaast een altrenatieve route voor de menners), over bulten, plateaus, door pionnetjes, waterbakken, of ingewikkelde routes tussen palen door....

misschien is dat een idee?

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-05 10:56

zou erg leuk zijn, echt waar, maar daar is echt geen animo voor. Die durven amper een buitenrit te rijden...."bij wijze van spreken"....

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 10:58

Ik weet niet in welke omgeving je woont, maar mijn instructrice geeft wedstrijdclinics op B t/m ZZ-lichtniveau. Het komt er op neer dat je een proef rijdt, deze wordt door haar gejureerd (ze is officieel jurylid) en opgenomen op video. Vervolgens kijk je samen de beelden terug. daarna heb je nog een half uur proefgericht les, om je mindere punten te verbeteren. De kosten zijn ongeveer 25 euro per deelnemer. Meer info kan per PB.

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-05 11:25

Consort, ik heb je ge pb`t

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 12:17

Lijkt je dit niet wat dan?
Het is eens wat anders dan dressuur
viewtopic.php?f=53&t=468032

De deelnemers bij ons waren allemaal enthousiast.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 12:30

Wij hebben op onze rijvereniging een clinic van Nelleke Deen gehad. Zij is fysiotherapeut en weet veel over houding en zit op je paard. De deelnemers reden een dressuurproef die door echt jurylid werd beoordeeld en door Nelleke. Daarna werd er aan de zwakke punten gewerkt, met name door de houding en zit te verbeteren.
Is misschien wel leuk voor jullie?

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-05 13:27

Hey Sjoert ! Wat gaaf ! Was dat Monya zelf ?
Zeker een idee, maar vraag me af of ze helemaal richting Eindhoven willen komen. Zal eens op hun site gaan kijken...

jojozozo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 13:29

organiseer een showporgramma
waarbij ieder lid iets kan doen.

caroussel
viertal
kur op muziek
springdemo
sprookje

er zijn zoveel dingen

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 14:07

Sando schreef:
Zeker een idee, maar vraag me af of ze helemaal richting Eindhoven willen komen. Zal eens op hun site gaan kijken...

Dat is bij ons in de eigen vereniging gehouden. ik dacht twee keer achter elkaar op maandag. Dus ze kunnen ook wel naar jou stal komen. Ik zal nog eens kijken wie het waren.

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 14:09

Je kunt ook wat zonder het paard gaan doen?

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-05 14:29

ja, kan ook natuurlijk, maar met paard is wel leuker. We zijn per slot van rekening een rijvereniging. 1 x per 2 jaar gaan we met de hele vereniging uit eten op kosten van de rijvereniging, dus dat gebeurd zowiezo wel......

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 14:42

Stomme vraag misschien, maar als er zo weinig animo is, waarom niet eerst inventariseren onder de leden zelf wat WEL leuk gevonden wordt voor je wat doet? Zonde om zoveel moeite te doen voor iets waar uiteindelijk maar anderhalve kip naartoe komt....
Is zo iemand als Wim Vonck, die NH en klassiek dressuur heel harmonisch combineert, niet wat? Ik vond hem een mooie demo geven in Arnhem op de NH-dag. Weet niet of tie ook workshops ofzo doet, maar misschien is er best met hem over te praten. K weet alleen z'n websit niet
John en Monya komen idd ook "aan huis" en hebben verschillende erg leuke mogelijkheden, en zo zijn er nog wel meer clinicians etc. die leuke dingen doen. Zelf (Terra Natura) doen wij ook e.e.a. aan workshops, maar als het echt "dressuurprikkers" zijn weet ik niet of er veel animo zal zijn voor een NH-clinic "Communiceren met paarden" ?

Groetjes
Licorne

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 15:13

Sando schreef:

Ja hoor. Ze rijden door heel Nederland.

*staat als het goed is allemaal uitgelegd in het topic op ITP.
En inderdaad werd de cursus zelf onder andere gegeven door Monya

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-05 16:40

licorne schreef:
Stomme vraag misschien, maar als er zo weinig animo is, waarom niet eerst inventariseren onder de leden zelf wat WEL leuk gevonden wordt voor je wat doet? Zonde om zoveel moeite te doen voor iets waar uiteindelijk maar anderhalve kip naartoe komt....
Groetjes
Licorne

je hebt helemaal gelijk hoor. En dat heb ik al gedaan. Dan komen ze op de proppen met een les van een bekende ruiter. Maar dat is gewoonweg niet te doen/ niet betaalbaar. Plus, daar komt bij.... we kunnen niet iedereen laten rijden en toen ik inventarisseerde hoeveel animo er was voor een clinic reageerde er meer dan 20 personen....