hoofdstel vraagje ???

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Hope2012

hoofdstel vraagje ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-05 08:25

hallo

ik heb mijn merrie al 8 jaar maar moet haar altijd rijden met bit 2 gaatjes lager dan bij andere paarden .
Dit komt doordat ze niet tegen druk achter dr oren kan ( zowiezo mag je al heel vaak niet bij dr oren komen ze heeft waarschijnlijk vroeger voordat ik ze had iets meegemaakt ) dan raakt ze in paniek en is niks meer mee te beginnen .
nu kan ik haar goed rijden met bit 2 gaatjes te lang dat is het probleem niet .

maar nu vertelde iemand mij dat je speciale hoofdstellen hiervoor hebt .
er schijnt dan iets van elastiek ofzo achter de oren te zitten.
en dit zou erg vriendelijk werken voornamelijk achter de oren .
helaas wist ze niet hoe het hoofdstel heette en bij ruitersportzaak keken ze me aan of ik gek was en kwamen dus met het hoofdstel aan wat ik op het moment al heb .

nu is mijn vraag dus of iemand weet waar ik het over heb en ook mischien weet waar ik hem kan halen .
nogmals het rijden gaat zo in principe goed maar als er iets bestaat wat nog meer druk weggneemt sta ik daar graag voor open .

groetjes

Margreet

Re: hoofdstel vraagje ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 08:26

Ik ken dat elastiek alleen van halsters. Van Kavalkade zijn die.
Ik vind het ondingen.

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-05 08:31

ja idd die heb ik ook gehad en inderdaad niet echt handig .
zeker niet bij paarden die niet stilstaan als ze vast staan .
zo is de dochter van mijn paard er regelmatig tussenuit geknepen bij mijn nichtje .

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 08:33

Het werkt voor geen meter.
Ipv dat het paard meeloopt of netjes stil blijft staan wordt gewoon het halster langer, nou lekker nuttig...

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 20:19

mijn vriendin heeft ook een paardje met zo'n "oor-probleem",als ze nog maar een halster moet aandoen die over haar oren moet is het stal te klein.....
we rijden haar nu gewoon met een halster en teugels aan het halster doen....gaat prima,echt waar,er is 10 keer iemand op gezeten en beetje gereden,en gisteren liep ze zo mee met de les met een meisje van 10 op haar rug(en t'is een arabische merrie)

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 20:30

Misschien kun je het eens met een bitloos hoofdstel. NHC, waar ik ook dingen voor doe, heeft speciaal ontworpen bitloze hoofdstellen voor een hele leuke prijs.

We hebben een limited-edition van het hoofdstel. dit hoofdstel is helemaal uit elkaar te halen. Je kunt het hoofdstel over de neus schuiven en de 'kop- en bakstukken' zegmaar losklippen. Het hoofdstel is gemaakt van breed band en verdeeld de druk dus perfect. Bij de oren is een extra versteviging gemaakt van echt schapenbont, nog comfortabeler voor het paard.

Ook zijn er teugels bijgeleverd die heel makkelijk vastgeklipt kunnen worden. En ook het bit kan er eventueel aan worden vastgeklipt. Het hoofdstel is ook verstelbaar.

Misschien is dit wat voor je. Ik heb er zelf hele goede ervaringen mee. De nieuwe website komt eraan, je kunt ook kijken op http://groups.msn.com/info-nhc . Verder kun je me altijd pb'en of mailen naar, info_nhc@msn.com

P.s. nog over zo'n elastieken halster.. Het lijkt me dat dat juist meer druk geeft, vooral als het paard eraan gaat 'hangen' omdat het door het elastiek knelt. Niet dat ik dit zeg om reclame te maken voor NHC.

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-05 22:07

het klinkt wel heel interessant en ben ook erg beniewd naar de werking hiervan .
gade site ff bekijken en als ik nog vragen heb pb ik je bedankt voor de reactie

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 22:14

heb ook even de site bekeken, maar ik vind nergens een gewone foto?
xxx

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 09:22

Foto heb ik er nog niet op gekregen. We zijn bezig met een nieuwe website, waarbij je ook o.a. online kunt bestellen. Degene die een foto willen kan ik wel naar het e-mail adres sturen.

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 09:39

hej je kunt ook een hoofdstel proberen met een verzacht kopstuk (achter de oren) heb bij divoza eens gezien een hoofdstel het kostuk was heel dun uitgesneden achter de oren en de rest van de breedte was zachte voering
en anders kun je er altijd nog een bontje omheen doen. succes met je probleem

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-05 17:35

@ cindyponys ik zou graag een foto willen zien van dit hoofdstel je kunt hem sturen naar mirandavl44@hotmail.com.

@ perla ik heb een kiefer hoofdstel wat zacht gevoerd is bij kopstuk heb het een tijdje geprobeert op normale hoogte maar toch maar weer terrug gegaan naar 2 gaatsjes lager . maar toch bedankt voor het meedenken

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 17:46

* ik heb er geen ervaring mee.

Maar ik zag laatst op bokt een leren bitje, die kon zonder hoofdstel gebruikt worden, dus alleen puur het bitje.. het bleef ook mooi zitten door het kinriempje, en je paard krijgt geen druk achter de oren omdat er gewoon geen riempjes zijn. Misschien heeft iemand hier meer info over?