Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
. Helpt dat niet, dan zou ik zo verder rijden als het je nu doet, hij zal vanzelf zekerder worden en wel voorop willen galopperen. 

Het komt echt wel goed.
vroeg me alleen af wat jullie zouden doen en dat is preccies zoals ik er over denk
en zonder begint hij te stuiteren. Dus vandaar dat ik niet graag alleen ga.
Zomaar een idee, het komt vast vanzelf wel, neem gewoon de tijd, hij is nog een jonkie!
want hij vind het wel helemaal geweldig in het bos! 
oke er zitten nog weleens wat noodstops tussen maar t gaat steeds beter
En ik heb hem dus geen 1 keer een tik op zijn kon gegeven, alleen op zn hals om hem net even er door heen te krijgen. Was wel trots op hem
voel me best wel schuldig het is niet diep maar best wel groot. morgen maar gladde wielspoortjes halen en paar dagen niet rijden
ging het net zo goed krijg je dit
.
. Je kunt hem wel aanmoedigen ('kom op' 'hup') of een tikje op zn schouder geven.
).
dan is hij helemaal niet vooruit te branden. En hij heeft dat ook nog niet zo in de gaten, misschien is hij daar te nuchter voor hij loopt geen stap sneller op de terug weg. Maar het word al wel beter, eerst deden we 1 rondje is ong 1 uurtje rijden (lange stukken stappen) en nu 2 rondjes is kwartiertje langer.