Even een buitenritje als je al gereden hebt?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

KayC

Even een buitenritje als je al gereden hebt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-05 18:23

Nou heb ik vanmiddag al gereden, even gedressuurd en toen gesprongen (5 sprongetjes van 40 cm), niet intensief, maar ook geen sloom gedoe zeg maar. Hij zweette wel een beetje maar het was hier ook warm. En nu wilde ik vanavond ook nog wel even een rustig buitenritje maken, gewoon lekker stappen en even draven. Niet uren crossen ofzo, maar lekker relaxed een half uurtje ofzo naar buiten. Nou denk ik zelf, tsjah zo keihard hebben we niet gewerkt vandaag en het ging niet echt lekker, dus wil ik wel graag de dag goed afsluiten en dat ik er dan ook met een lekker gevoel af kan stappen en dat hij ook genoten heeft.
Trouwens, het gaat hier niet om een pony waar ik elke dag op rijd, dus ik kan er niet weer morgen op stappen om te zeggen, nu sluiten we goed af. En ja we hadden het vandaag eerder al goed af moeten sluiten, hebben we enigszins ook gedaan, door een sprongetje tussen door. We waren namelijk allebei chagrijnig door elkaar, toen ben ik even afgestapt, heb iets anders gedaan. Heb hem achterwaarts laten gaan op stemcommando, zonder er op te zitten of hem aan te raken, om het gevoel van leider - volger te krijgen zeg maar. Toen ben ik er weer lekker opgestapt, teugels opgepakt en minder serieus aan het werk gegaan.
We zijn dus wel ontspannen geïndigd, maar bij het werk ging het even een beetje mis, dus nu wil ik de dag lekker afsluiten.
Wat zouden jullie doen?

_MV_

Re: Even een buitenritje als je al gereden hebt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 18:57

Lekker een buitenritje gaan maken joh! Ik rij ook vaak later of eerder op de dag een buitenritje. Gewoon omdat ik het leuk vind en het paard ook. Dus naast het trainen, lekker ontspannen dmv een buitenritje. Veel plezier

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 19:31

gewoon gaan rijden. Gaat ie echt niet dood aan hoor. Vroeger reed ik mijn pony soms 3x per dag. In de vakantie sowieso 2x daags. Conditie had ie wel aan het eind van de vakantie.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 19:50

Het is absoluut niet erg een buitenrit te maken. Dat is een leuke en goede afsluiting. Mijn vriendin en ik deden het standaard. Gewoon even rustig aan.! Niks mis mee.! Je bent goed bezig hoor. Zolang jij maar niet het ide hebt dat je je paard afpijgert. Het is tog fijn met een goed gevoel naar huis te kunnen ook al berijk je dat met een buitenrit. Het gemiddeld paard vind dit overigens ook heell leuk

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 19:52

Doen lekker ontspannend voor je pony.

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 20:01

Dat doe ik eigenlijk nooit, denk niet dat het echt kwaad kan. Ik doe of een buitenrit of ik dressuur wat op het veld en dan stap ik haar uit op buitenrit zeg maar. Of ik wandel s'avonds nog een keer, maar ik ga niet 2x per dag rijden

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 20:41

Ik ga soms even uitstappen in het dorp vind mijn paard heel erg leuk
en dan ben ik ook blij.

ik denk niet dat het kwaad kan hoor dat je nog een buitenritje gemaakt hebt ik denk eerder dat je pony zich er prettiger bij voelt omdat jij dan ook ontspannener bent gewoon doen hoor

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 21:30

Ik ga soms ook nog even na het rijden nog lekker naar buiten, heerlijk even uitstappen of lekker nog even uitwaaien.. Buitenritjes zijn vaak niet zo heel vermoeiend, dus dat kan best

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 22:41

2x per dag rijden is voor een gezond paard geen enkel probleem.

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 07:36

Tja kan makkelijk, is denk ik ook wel even lekker ontspannen voor de pony

ramnoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 09:00

Gaan met pony

Lekker ontspannend voor jou en je pony.

Als je idd alleen maaar stapt en draaft vraag je verder niets extra

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-05 09:54

Heel erg bedankt voor al jullie reacties! Het was heerlijk gister nog even een buitenritje.. hij liep echt lekker ontspannen en was rustig. Zo rustig was ie nooit eerder geweest.
Laatst bijgewerkt door KayC op 21-09-05 10:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 09:59

Dat zegt denk ik al genoeg... Gewoon lekker doen hoor..!!