Nou heb ik vanmiddag al gereden, even gedressuurd en toen gesprongen (5 sprongetjes van 40 cm), niet intensief, maar ook geen sloom gedoe zeg maar. Hij zweette wel een beetje maar het was hier ook warm. En nu wilde ik vanavond ook nog wel even een rustig buitenritje maken, gewoon lekker stappen en even draven. Niet uren crossen ofzo, maar lekker relaxed een half uurtje ofzo naar buiten. Nou denk ik zelf, tsjah zo keihard hebben we niet gewerkt vandaag en het ging niet echt lekker, dus wil ik wel graag de dag goed afsluiten en dat ik er dan ook met een lekker gevoel af kan stappen en dat hij ook genoten heeft.
Trouwens, het gaat hier niet om een pony waar ik elke dag op rijd, dus ik kan er niet weer morgen op stappen om te zeggen, nu sluiten we goed af. En ja we hadden het vandaag eerder al goed af moeten sluiten, hebben we enigszins ook gedaan, door een sprongetje tussen door. We waren namelijk allebei chagrijnig door elkaar, toen ben ik even afgestapt, heb iets anders gedaan. Heb hem achterwaarts laten gaan op stemcommando, zonder er op te zitten of hem aan te raken, om het gevoel van leider - volger te krijgen zeg maar. Toen ben ik er weer lekker opgestapt, teugels opgepakt en minder serieus aan het werk gegaan.
We zijn dus wel ontspannen geïndigd, maar bij het werk ging het even een beetje mis, dus nu wil ik de dag lekker afsluiten.
Wat zouden jullie doen?